Філія «Центр забезпечення виробництва» провела чотири тендери (UA-2018-03-12-000462-b, UA-2018-03-12-001119-a, UA-2018-03-12-002118-c, UA-2018-03-12-002123-c) на закупівлю запасних частин до пасажирських вагонів.
Всі чотири процедури мають однаковий предмет закупівлі, кількість та очікувану вартість продукції. Так в кожному тендері закуповується по 13 генераторів пасажирського вагона ЭГВ.08.У1, очікуваною вартістю 4 056 000 грн. Отже тендерним комітетом фактично розбито один “європейський” тендер (очікуваною вартістю понад 133 тисяч євро) на 4 звичайних.
По учасниках та їх пропозиціях тендери виявились теж аналогічними: ТОВ “Тера-ЛТД” – 4 048 200 грн. та ТОВ “Владар Україна” – 4 052 880 грн.
Невелика різниця в цінових пропозиціях не змусила учасників тендеру знизити вартість під час аукціону. Таким чином з мінімальною перевагою, менш як 5 тис. грн., перемагає ТОВ “Тера-ЛТД” та отримує контракт більш як на 16 млн. грн.
Обидва учасники пропонують генератори ЭГВ.08.У1 виробництва АТ “ПЕМЗ” (Російська Федерація).
“Тера-ЛТД” зареєстровано у 2015 році в Києві у приміщенні “Науково-дослідного інституту електромеханічних приладів” де загалом прописано 47 фірм.
В державних тендерах фірма вигравала тільки один раз, в тендері Південно-Західної залізниці на постачання кип’ятильників для пасажирських вагонів. Тоді “Тера-ЛТД” також пропонувала російські кип’ятильники, виробництва “Алатирського механічного заводу”, а конкурентом також було ТОВ “Владар Україна”.
Але в основному тендери виграє саме “Владар Україна”, при чому виступаючи в ролі дилера виробника ТОВ “Тера-ЛТД”. Так одного разу допустивши помилку ТОВ “Тера-ЛТД” надає листи про дилерське представництво з однаковим номером для обох учасників закупівлі серед яких є “Владар Україна”. Тобто ТОВ “Тера-ЛТД” і “Владар Україна” пов’язані дилерськими взаємовідносинами і при цьому виступають в ролі формальних конкурентів в закупівлях залізниці. Це є порушенням Закону України “Про публічні закупівлі” в частині узгоджених дій між учасниками.
Також багато тендерних документів учасників виконані за ідентичною формою та однаковим шрифтом, що складно пояснити випадковістю.
Окрім цього назви всіх тендерних документів учасників також майже ідентичні і завантажені в схожому порядку в один і той же час – близько 1-ї ночі 5-го квітня.
Деякі документи, при завантаженні на комп’ютер, взагалі не відкриваються. Так в обох фірм довідки про співробітників та обладнання, а також паспорт на продукцію завантажені з помилкою, яка не дозволяє їх переглянути.
Отже постає питання – як тендерний комітет міг перевірити документи учасників, які неможливо відкрити і визначив, що всі документи відповідають вимогам тендерної документації?
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.