Філія “Центр забезпечення виробництва” ПАТ УЗ провела 2 тендери на закупівлю рейок Р-65 та нашпальних підкладок, загальною вартістю 1,69 мільярди гривень.
Єдиними виробниками рейок Р-65 на українському ринку залишаються меткомбінати власності Ріната Ахметова. Отже обидва учасники тендеру – ТОВ “Метінвест-СМЦ” та ТОВ “Металоцентри Комекс” фактично представляли спільний інтерес, пропонуючи продукцію ПАТ “МК “Азовсталь”.
“Метінвест-СМЦ” і “Азовсталь” входять до групи компаній Ахметова “Метінвест”. ТОВ “Металоцентри Комекс” зі статутним капіталом 11 тисяч гривень зареєстровано 2,5 роки тому в Дніпрі. В тендері фірма виконала роль формального конкурента, надавши дилерський лист від тієї ж “Азовсталі”.
Отже обидва тендери без цінової конкуренції виграє “Метінвест-СМЦ”, піднявши ціни на рейки порівняно з жовтнем минулого року на 10,5%.
Предметом закупівлі стали:
Назва | Кіль-ть | Ціна, грн/т з ПДВ |
рейки Р-65 із загартованою поверхнею кочення | 52 029 т | 29 000,00 |
рейки Р-65 із загартованими боковими поверхнями та гранями головки | 543 т | 30 548,04 |
підкладки роздільного скріплення 1КБ-65 | 4039 т | 33 576,00 |
підкладка роздільного скріплення 1КБ-50 | 64 т | 33 576,00 |
накладки рейкові двоголові для залізниць широкої колії 1Р65 | 687 т | 33 576,00 |
Восени минулого року Укрзалізниця вже проводила аналогічні закупівлі. Тоді у “Метінвеста” УЗ замовила 26 тисяч тон рейок Р-65 із загартованою поверхнею кочення. Цієї кількості має вистачити для заміни 200 кілометрів колій.
Згідно звіту про виконання договору, постачання вказаного обсягу завершено 31 березня 2018 року. При цьому у звіті вказана ціна договору, яка суттєво відрізняється від тендерної. За результатами тендеру ціна постачання вказана 26 240,33 грн/т з ПДВ, а в звітах про виконаний договір чомусь вже 31 450 грн/т з ПДВ.
Нової закупівлі рейок має вистачити на заміну іще понад 400 кілометрів колій. Загальна їх протяжність на Укрзалізниці складає 21 640км. Таким чином цього року мають оновити майже 3% всіх колій.
Рейки Р-65 довжиною 25 метрів майже не застосовуються в Європі. Сама ж Укрзалізниця раніше також заявляла, що буде надавати перевагу європейським рейкам UIC60, довжиною 50 метрів, які мають кращі характеристики та на 50% більший гарантійний термін.
На світовому ринку вартість рейок UIC60 складає близько 800-1000 доларів за тону. Тобто при великій закупівлі Укрзалізниця змогла би купувати європейські рейки за ціною, близькою до “ахметівських” Р-65, отримуючи значно більший гарантійний термін.
В 2016 році УЗ вже проводила закупівлю цих рейок, але зробила це через посередника ТОВ «НВП «Спецтехносервіс». Тоді ціна UIC60 відрізнялася від ціни рейок Р-65 на 35%, але згодом Нацполіція виявила завищення вартості рейок UIC60 щонайменше на 18%, порівняно з внутрішньо українськими цінами.
Досудовим розслідування було встановлено, що службові особи ПАТ «Українська залізниця» за попередньою змовою із членами комітету з конкурсних торгів філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» у квітні 2016р. провели тендер, за результатами якого у переможця торгів – ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Спецтехносервіс» здійснили закупівлю сталевих рейок типу UIC-60, за завищеною ціною.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.