Попри потребу в капітальному ремонті понад 80% тягового рухомого складу локомотиворемонтні підприємства Укрзалізниці продовжують досить складне існування.
3 головних локомотивремонтних підприємства країни – ПАТ “Львівський локомотиворемонтний завод”, ПАТ “Дніпропетровський тепловозоремонтний завод” та ПАТ “Запорізький електровозоремонтний завод”
За даними фінансової звітності за 7 місяців 2017 року “Львівський ЛРЗ” отримав загальний дохід в сумі 150,4 мільйони гривень. При цьому підприємство відремонтувало тільки 10 електровозів серії ВЛ80.
“Дніпропетровський тепловозоремонтний завод” за 3 квартали отримав дохід в сумі 238,8 млн. грн. Підприємство виконало капітальний ремонт 46 тепловозів.
“Запорізький електровозоремонтний завод” за перше півріччя отримав 143 мільйони гривень.
Таким чином всі 3 підприємства за рік можуть отримати не більше 1 мільярда гривень, а загальний обсяг капітального ремонту локомотивів навряд чи перевищить 150 одиниць, при загальному експлуатаційному парку Укрзалізниці в 2,5 тисячі локомотивів.
При цьому всі 3 підприємства відмовляються від конкурентних процедур закупівель, обираючи постачальників напряму або за неконкурентними процедурами. Найбліьше ж коштів від “Львівського ЛРЗ” та “Запорізького ЕРЗ” отримала фірма ТОВ “Іст Лоуд Груп”, яку в ГПУ вважають фіктивною.
“Іст Лоуд Груп” також пов’язане з іншим постачальником заводів – ТОВ “НВП “Укрпромвпровадження”, яке теж фігурує в кримінальних справах про розкрадання державних коштів.
На двох ці фірми отримали близько 120 мільйонів за 2017 рік або 35% від суми всіх закупівель “ЗЕРЗ” і “ЛЛРЗ”.
Загалом “Іст Лоуд Груп” і “НВП “Укрпромвпровадження” отримали від Укрзалізниці понад 1,5 мільярди гривень.
ПАТ “Дніпропетровський ТРЗ” взагалі проігнорував систему ProZorro і не публікує навіть звіти про укладені договори. Тож дізнатись про закупівлі підприємства досить складно.
За інформацією ЗМІ причиною низької дохідності локомотиворемонтних підприємств може бути намагання довести їх до банкрутства з метою реалізації кредиторам в рахунок погашення заборгованості. Ймовірним організатором цієї схеми, зокрема, називають керівника департаменту технічного забезпечення Укрзалізниці Володимира Крота.
Попередньо “Наші гроші” описували аналогічну схему доведення до банкрутства ПАТ «Гніванський завод спецзалізобетону» на користь кредитора – ТОВ “Корпорація КРТ” братів Дубневичів.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.