Тендери на закупівлю запчастин для пасажирських вагонів звично не обходяться без ознак змов і неконкурентної поведінки. Цього разу залізниця закупить 87 комплектів електрообладнання для вагонів за 75 мільйонів у невипадкових учасників.
Перші ознаки антиконкурентної змови закладені ще в тендерній пропозиції. Так тендерний комітет розбиває закупівлю на 2 лоти по 37 мільйонів. При чому в обох лотах абсолютно ідентичні позиції: шафа управління, ящик високовольтний та ящик низьковольтний.
Навіщо розбивати один предмет закупівлі на два однакові лоти? Ну хіба щоб розділити його між двома учасниками.
Далі, за логікою, на обидва лоти мали б з’явитись однакові претенденти (так як предмет закупівлі один і той же) але ні. На 2 лоти подають свої пропозиції по 2 різні компанії. Пояснити це збігом дуже складно. Аж надто сюжет нагадує зазделегіть сплановану операцію по розподілу коштів залізниці.
В лоті №1 учасниками стають «старі знайомі» ТОВ «НВП «Ріст» та ПАТ «Юнікон». В лоті №2 – ТОВ «НВО «А.Т.О.Р» та ТОВ «Хартрон-Експрес ЛТД» з Харкова.
Перший лот розігрують фірми, які зустрічаються мало не на всіх великих вагонних тендерах залізниці: «НВП «Ріст» з Вільнянська, Запорізька область та «Юнікон» з Дніпра. Фірми пов’язує не тільки систематична спільна участь, а й дилерські зв’язки і відсутність реальної конкуренції між собою.
В цьому тендері ПАТ «Юнікон» одночасно виконувало функцію як «конкурента» «Росту» так і його ж дилера. В інформації про виробника продукції «Юнікон» зазначив ТОВ «НВП «Ріст» та надав дилерський свідоство від останнього.
Нагадаємо, що зовсім недавно ПАТ «Юнікон» переміг у великому тендері на елементи купе вагонів, розігравши тендер з тим же «НВП «Ріст». Отже перемагають фірми, схоже, по черзі.
Детально: ЗОЛОТЕ ПОСЕРЕДНИЦТВО «ЮНІКОНА» НА ТОВАРАХ ДЕРЖАВНОГО ВИРОБНИЦТВА
Лот №2 між собою розігрують ТОВ «НВО «А.Т.О.Р» та ТОВ «Хартрон-Експрес ЛТД». Обидві фірми зареєстровані за однією адресою – м. Харків, вулиця Академіка Проскури, 1.
Але на цьому зв’язок між конкурентами не завершується. ТОВ «НВО «А.Т.О.Р» також зазначає у відомостях про виробника продукції свого формального конкурента ТОВ «Хартрон-Експрес ЛТД». В підтвердження повноважень щодо постачання продукції «А.Т.О.Р» надає лист від «Хартрона» про передачу повноважень на продаж.
ТОВ «Хартрон-Експрес ЛТД» на половину належеть ПАТ «Хартрон», яке в свою чергу на 50% належить державі в особі Фонду держмайна України. Іншими співвласниками «Хартрон-Експрес ЛТД» є Андрій Лашко, Наталія Федюшина та Олександр Косенко.
Наталія Федюшина– донька екс-заступника Гендиректора Укрзалізниці Юрія Федюшина.
Андрій Лашко – син екс-заступника Гендиректора Укрзалізниці Анатолія Лашко.
Косенко Олександр Романович – раніше член правління та в.о. голови правління ПАТ «Дніпровагонрембуд».
Федюшина та Лашко раніше також були співвласниками ТОВ «МДС», яке розігрувало тендери на «золоті туалети» з ТОВ «НВП «Ріст». Тоді «МДС» також виступало в ролі конкурента-дилера «Росту».
Детально: ЗАЛІЗНИЦЯ ЗАКУПИТЬ ПЕРШУ ПАРТІЮ «ЗОЛОТИХ» ТУАЛЕТІВ НА 125 МІЛЬЙОНІВ У «ДРУЗІВ» ПО БІЗНЕСУ
ТОВ «НВО «А.Т.О.Р» раніше перемагало в тендерах на ремонт колісних пар дизель-поїздів Д1 для Одеської залізниці. Донедавна фірмою володіла мешканка окупованого Луганську Олена Латишева. Проте нещодавно фірму переписали на харків’янина Володимира Морозова. Він також є співвласником ТОВ «Укрпромснаб», яке перебуває у стадії банкрутства.
Таким чином обидва лоти закупівлі по 37 мільйонів розіграли пов’язані фірми, а наявність розподілу лотів свідчить про можливу участь посадовців залізниці в цій схемі. Тим більше, що мова йде про великі гроші.
Вартість товарів за результатами тендеру склала:
Назва | ТОВ «НВП «Ріст» | ТОВ «НВО «А.Т.О.Р» |
Шафа управління пасажирського вагону | 456 000,00 грн. з ПДВ | 508 800,00 грн. з ПДВ |
Ящик високовольтний | 186 000,00 грн. з ПДВ | 105 000,00 грн. з ПДВ |
Ящик низьковольтний | 216 000,00 грн. з ПДВ | 248 040,00 грн. з ПДВ |
5 коментарів