Антимонопольний комітет України (АМКУ) зобов’язав філію “Центр забезпечення виробництва” (ЦОП) ПАТ “Укрзалізниця” скасувати проведення тендера на закупівлю 90 тис. тонн дизельного палива із застосуванням формульного ціноутворення. Про це повідомляється ЦТС з посиланням на OilNews .
Як відомо, у вівторок, 15 серпня відбулося засідання колегії АМКУ, на якому розглянули чотири скарги трейдерів щодо тендеру. Зокрема, торги оскаржили компанія “Торговий дім” Сокар “,” ОККО Контракт “,” Елемент Нафта “і” Нафтотрейд-Капітал “, яка входить в групу WOG. Єдиним учасником, який не подав скаргу, є” Трейд Коммодити “- найбільший постачальник нафтопродуктів для УЗ в цьому році.
З метою не допустити дефіциту палива на залізниці, найближчим часом ЦОП оголосить п’ять тендерів на закупівлю дизпалива об’ємом 50 тис. тонн (по 10 тис. тонн кожен).
Нагадаємо, на тендері УЗ планувала закупити 90 тис. тонн дизпалива, вперше застосувавши формульний підхід до ціноутворення на основі котирувань Platts. Учасники ринку і експерти критикували розроблений механізм через збереження в ньому можливостей для корупційного впливу функціонерів УЗ на постачальників і проведення тендерів.
За словами директора “Консалтингової групи А-95” Сергія Куюна, головним недоліком нової тендерної документації є відсутність графіка поставок, що дозволить і надалі практикувати дискримінаційний підхід до постачальників, пред’являючи нереальні вимоги до термінів відвантажень палива.
“Укрзалізниця” планує перехід на формульне ціноутворення вже три роки. У грудні 2016 року тодішній глава УЗ Войцех Балчун заявив, що УЗ найближчим часом оголосить тендер на закупівлю 150 тис. Тонн ДТ із застосуванням формульного підходу при розрахунку вартості закупівлі. Він сказав, що формулу відправлять на узгодження в АМКУ, однак пізніше в цьому відомстві заявили, що цього не потрібно.
З тих пір УЗ закупила 190 тис. Тонн палива за старою процедурою. За оцінками Куюна, на цьому обсязі перевізник переплатив близько 163 млн гривень, що більше чистого прибутку УЗ за перше півріччя 2017 роки (122,5 млн гривень).
Відзначимо, що ще в березні президент України Петро Порошенко заявляв, що готовий подати терміновий законопроект, який би скасовував зобов’язання АМКУ зупиняти тендери за скаргою учасника. Однак такий документ у Верховній Раді поки не з’явився. Зрив тендерів через подачу скарг в АМКУ відбувається регулярно.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.