Чи є реформи на Укрзалізниці чи їх немає – зараз говорять багато і від різноманіття думок і поглядів часто важко збагнути де ж насправді істина.
Насамперед варто було б пригадати слова Войцеха Балчуна піврічної давності:
“Я передбачав, що корупція це проблема, але не передбачав, що це настільки серйозна проблема. Практично від самого початку я бачу тільки схеми, які сприяють корупції. Дуже непрозорі процедури. Дуже часто ми вибираємо найдорожчу пропозицію в наших тендерах і найнижчої якості… Якщо нам вдасться обмежити масштаби цього явища, а я іншого виходу не бачу, то “Укрзалізниця” стане однією із найкращих і найбагатших фірм в Україні“.
Якість роботи будь-якого посадовця варто оцінювати насамперед по тому, як цей посадовець виконує свої ж обіцянки. Тож поглянемо яка ситуація з тендерами склалася за останні 6 місяців:
1. 36% всіх тендерів Укрзалізниці мають низьку якість оголошення. Цей параметр автоматично розраховується системою ProZorro за показниками повноти тендерного оголошення і дискримінаційністю до учасників.
2. 73% тендерів УЗ мають низьку конкуренцію. Це ті тендери де учасники або взагалі не понижують свої початкові цінові пропозиції або мають мінімальну економію по відношенню до очікуваної вартості.
3. 49% тендерів є непрозорими. За цим показником зафіксовані порушення термінів і норм законодавства організаторами залізниці.
4. 41% всіх укладених контрактів Укрзалізниці мають економію від очікуваної вартості менше 1%. Загалом залізниця уклала договори на 2,83 мільярди гривень за цінами, що майже не відрізняються від очікуваної вартості. Це колосальний показник, який говорить про відсутність будь-якої конкуренції в майже половині тендерів залізниці.
5. Українська залізниця посіла перше місце серед усіх замовників в Україні за кількістю відхилених пропозицій учасників – 5163 цінові пропозиції з 24 тисяч надісланих УЗ відхилило. Серед цих пропозицій велика, якщо не більша, частина тих, які були більш вигідні по відношенню до учасників, з якими залізниця укладала контракти. Таким чином через масові відхилення компанія втратила десятки мільйонів гривень можливої економії.
Неважливо кого ми підтримуємо чи не підтримуємо в епічному конфлікті Укрзалізниці проти Мінінфраструктури (сторони зазвичай наполягають, що ніякого конфлікту немає) та все ж варто констатувати, що поки залізниці не вдалося досягти результатів в боротьбі з корупцією в закупівлях і підтвердженням тому є все нові і нові кримінальні справи проти посадовців цієї компанії.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.