Останні кілька місяців Міністр інфраструктури та Голова правління УЗ провели в запеклій фейсбучній перепалці. Нарешті цього тижня мав статися час «Х». Очна зустріч Омеляна і Балчуна пройшла під час засідання Уряду і викликала чимало емоцій.
Окрім того, що Володимир Гройсман звинуватив міністра інфраструктури в необізнаності теми залізниці і тонко натякнув, що не збирається слухати аргументи останнього щодо провалених реформ Укрзалізниці ми побачили досить невпевнений виступ самого Войцеха Балчуна, який за пів року перебування в країні поки не вивчив мову на стільки добре, аби проводити звіт перед Кабміном українською.
Звинувачення Володимира Гройсмана також можна вважати не зовсім доречним і хоча б через те, що порівнювати досвід Омеляна і Балчуна і ставити останнього на рівень експерта не зовсім об’єктивно. Сам очільник Укрзалізниці має суто менеджерський досвід роботи в керівництві польської залізниці, куди він прийшов з поста директора по маркетингу польської поштової компанії Poczta Polskiej S.A.
Окрім скандалів засідання Кабміну відзначилось іще й тим, що обидва учасники конфлікту майже одночасно заявили про викриття мільярдної корупції в Укрзалізниці.
Безпосередньо під час засідання Уряду Омелян передав пакет документів Прем’єр міністру, нібито з доказами викритих корупційних схем на залізниці.
У відповідь на звинувачення в корупції від Омеляна Володимир Гройсман чомусь дуже роздратовано відповів: “Може передайте у НАБУ краще? Хочете, то я підпишу лист… Щось ви так довго приховували цю інформацію від суспільства. Я думаю, що ми подивимось на аудит“.
Під час того ж засідання і сам Войцех Балчун заявив, що ним передано до НАБУ матеріали про корупцію на Укрзалізниці з оціненими збитками держави в 1 мільярд гривень.
“Ми провели понад 70 службових перевірок. Щодо 31 з них матеріали направлено до правоохоронних органів. Сума завданих збитків від корупційних дій оцінюється нами в понад 1 млрд. грн.“, – урочисто заявив Голова правління УЗ.
Але із завершенням засідання Кабінету міністрів битва за Укрзалізницю не припинилася. Володимир Омелян вже заявив, що збирається повернути контроль над підприємством через суд, а правлячу фракцію і братів Дубневичів вкотре звинуватив в корупційних оборудках.
“Прем’єр-міністр чітко визначив, що “Укрзалізниця” переходить під контроль уряду. Тепер вся ситуація, що склалася на “Укрзалізниці” – пряма відповідальність уряду і особисто прем’єра, який прийняв таке рішення. Хоча, насправді він лише легалізував те, що триває фактично з липня 2016 року: найкращі друзі Балчуна – Гройсман, Кістіон і Дубневич, а не профільне міністерство”, – заявив міністр в інтерв’ю виданню «Цензор.нет».
Також Омелян озвучив звинувачення стосовно Дубневичів: «За підсумками минулого року орієнтовна вартість закупівель в компаній Дубневичів складала близько мільярда гривень, про що пише й преса… Можна тільки припускати, скільки було інших компаній, асоційованих з цими людьми. У них же є геніальний винахід – унікальний трикутник, який запатентований. Я вважаю, що це на межі зловживання. Прозорість таких операцій викликає сумніви. Чи потрібен такий обсяг УЗ? Чи випадково ними зараз не забиті всі склади?”.
Конфлікт між підприємством і відомством, який переріс у справжню битву між Міністером і Прем’єром може призвести до непередбачуваних наслідків. Позитивом же для суспільства може бути те, що вороги рано чи пізно починають говорити про гріхи один одного. Тож найближчим часом ми можемо почути багато нових звинувачень, тим більше, що звинувачувати є в чому…
1 Коментар