“Центр забезпечення виробництва” провів два тендери на закупівлю чорнового бандажу за 119 млн. грн. та суцільнокатаних коліс за 61 млн. грн.
У обох тендерах перемогу дістало ТОВ “ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА”, а незмінним конкурентом виступило ТОВ “МС ТРЕЙД УКРАЇНА”.
Незважаючи на мізерну різницю в пропозиціях учасників, жоден з них не знижував вартості у період торгів.
ТОВ “ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА” входить до холдингу Пінчука.
ТОВ “МС ТРЕЙД УКРАЇНА” зареєстроване в Дніпрі. Серед засновників фірми значиться Слюсарєв Олексій Юрійович, який разом з тим же ТОВ “ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА” володіє акціями ПАТ “Інтерпайп НТЗ”.
“МС ТРЕЙД УКРАЇНА” звичний “формальний конкурент” ТОВ “ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА”. Компанії зустрічалися в тендерах 23 рази.
“ІНТЕРПАЙП УКРАЇНА” не вперше використовує практику формальної конкуренції. Так, до 2017 року конкурентом виступило підприємство “Петроенерджі 1”, яка змінила в цій ролі ТОВ “Глобал Комерц”, після того як ZБК опублікувало інформацію про зв’язки фірми з родиною Пінчуків.
Порівняно з попередніми контрактами вартість продукції “Інтерпайп” зросла за сотанні 1,5 роки майже в 2 рази. При тому, що ціна сталі на світовому ринку впала на 30%.
Так, восени 2018 року Укрзалізниця закуповувала колеса суцільнокатані діаметром 957мм по 15 900 грн. без ПДВ. В останньому тендері УЗ ціна складала вже 29 980 грн. без ПДВ.
При цьому на світовому ринку вартість сталі за цей період впала з 330-350$ за тону до 250 $ за тону.

Водночас динаміка цін на чорнові бандажі колісних пар має зовсім інший вектор.
Так, в 2018 році УЗ купувала бандажі колісних пар діаметром 790 мм по 13 000 грн. без ПДВ. В 2019 році – по 16 130 грн. без ПДВ. А за останнім тендером по 16 100 грн. без ПДВ.
Тобто за останній рік ціна бандажів колісних пар навіть дешо зменшилася.

Отже за аналогічний період ТОВ “Інтерпайп” підняло ціни на суцільнокатані колеса на 90%, а бандажів лише на 25%.
Зважаючи на те, що реальної конкуренції у компаній Пінчука на ринку немає, а Укрзалізниця готова підвищувати очікувану вартість закупівель навіть в 2 рази, монополія “Інтерпайп” стає надприбутковою.
Якби Укрзалізниця проводила закупівлі у відповідності до зваженого ринкового показника вартості сталі, то сума витрат могла бути на 80 млн. грн. меншою лише за останніми тендерами.
9 коментарів