АТ «Українська залізниця» після скандалу із неконкурентною закупівлею природнього газу втрапила в черговий неприємності із блакитним паливом. Оголошені 5 тендерів на постачання газу, загальною вартістю майже 900 млн. грн. поки що «зависли» на стадії оскарження учасниками умов закупівлі. В цей час компанія вирішила провести скорочену переговорну процедуру закупівлі, але й тут не обійшлося без курйозів.
Філія «Центр забезпечення виробництва» оголосила 5-ти лотову закупівлю природнього газу, за переговорною процедурою, на загальну суму 350,6 млн. грн. В рамках цієї закупівлі УЗ має отримати 48 тис. м³ газового палива.
31 січня замовник визначив переможців закупівлі. Ними стали: ТОВ «Укр Газ Ресурс» (2 лоти по 10 тис. м³), ТОВ «Благогаз Збут» (2 лоти по 10 тис. м³) та ТОВ «Юг-Газ» (1 лот на 8,1 тис. м³).
В перших трьох лотах замовник відхили пропозиції учасників, які були загалом на 23 млн. грн. меншими від переможців.

При цьому, замовник навіть не завантажив причини дискваліфікації більш вигідних пропозицій. За посиланням файлу відхилення наявний лише цифровий підпис.
Цікаво те, що ТОВ «Благогаз Збут» виграло лот №3 з ціною 52,2 млн. грн., а лот №4 з ціною 43,3 млн. грн. Хоча обсяг постачання по обох лотах однаковий – 10 тис. м³.
Таким чином учасник потенційно зможе відмовитись від виконання більш дешевого контракту на користь більш дорожчого. До того ж різниця в 17% по ціні в одному тендері від одного учасника виглядає аж надто підозріло.
За результатами переговорної процедури Укрзалізниця отримала ціни від 4 300 до 5 400 грн. за тисячу м³ палива. Умови постачання та виконання контрактів також поки невідомі, адже УЗ не оприлюднила жодного файлу тендерної документації чи умов проведення процедури закупівлі.
Попри неоднозначний і «утаємничений» результат вибору постачальників газу, Укрзалізниця вже встигла прозвітувати про «перемогу».
«Учасникам конкурсу було запропоновано п’ять лотів: чотири лоти по 10 млн. м³. газу та один лот — на 8,115 млн м³. По деяких лотах відбулось 14 кроків зниження ціни», – йдеться в повідомленні.
Але, як бачимо, наявність кроків зниження ціни ще не свідчить про обрання переможцем найнижчої пропозиції.
Обґрунтуванням застосування переговорної процедури стала наявність нагальної потреби «у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам…».
Скоріше за все, наслідками «надзвичайної ситуації» стало небажання Укрзалізниці впродовж минулого року купувати газ за тендерами.
Раніше Укрзалізниця заявляла, що розслідування закупівлі газу в 2019 році ведуться з грудня. Компанія також обіцяла покарати тих, хто винен в прямих закупівлях природного газу без проведення тендерів. Але, схоже, і ця обіцянка залишиться невиконаною…
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.