Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  АНАЛІТИКА  /  Укрзалізниця “дотує” Ахметова і компанію на 15 мільярдів щороку

Укрзалізниця “дотує” Ахметова і компанію на 15 мільярдів щороку

ZBK 18 Липня, 2019 АНАЛІТИКА Коментувати

За рахунок системи класифікації вантажів і диференціації вартості перевезень, наближені до Ріната Ахметова компанії отримують значно вигідніші умови перевезень Укрзалізницею ніж інші вантажовідправники.

Такі дані наводить видання «Цензор.нет» з посиланням на власне розслідування.

За даними дослідження в 2018 році з 322,3 млн тон перевезених УЗ вантажів – 71 млн. тон склала залізна руда та 65 млн. тон вугілля. Це 42% від усіх перевезень вантажів залізницею. При цьому найбільшим перевізником руди є «Метінвест» Ахметова і Новинського, а найбільший перевізник вугілля – «ДТЕК» того ж Ахметова.

Запроваджена система тарифікації вантажів передбачає, що перевезення в одному і тому ж вагоні руди і вугілля буде майже вполовину дешевше за перевезення, наприклад, лісоматеріалів і с/г продукції і в 2,2 рази дешевше за перевезення готової металопродукції.

Система класифікації вантажів дісталася Україні в спадок від Радянського союзу, коли видобувні підприємства і виробники готової продукції були державними. Величезні обсяги перевезень руди і вугілля у віддалені регіони РСРС передбачали необхідність зниження вартості таких перевезнь.

З отриманням незалежності Україна більше не мала об’єктивної потреби в диференціації вартості перевезень за типами вантажів, але ця система грала на руку власникам металургійних холдингів і тому вона зберіглася по наш час.

Система класифікації вантажів значною мірою відлякує більшість європейських компаній, так як європейські залізниці застосовують принцип єдиного тарифу, який зменшує можливість корупційних зловживань. Та і власне пояснити європейцю, чому перевезення в одному і тому ж вагоні, на одну і ту ж відстань різних вантажів може відрізнятися у вартості в 2 рази досить складно.

Якби Українська залізниця перевозила продукцію без застосування коефіцієнтів, а залежно лише від типу вагона і дальності перевезення, то за перевезення руди і вугілля компаніям з орбіти Ахметова і Новінського довелося б заплатити приблизно на 40% більше ніж за нинішніх умов.

Для 2018 року ця «економія» перевізників руди і вугілля склала близько 15 млрд. грн.

В свою чергу  Укрзалізниця могла б отримувати на 15-20% більші доходи щороку, якби відмовилася від системи класифікації вантажів.

До того ж система класифікації суттєво обмежує зростання економіки країни, так перевезення готової продукції залізницею коштує в понад 2 рази дорожче, ніж перевезення сировини. Що створює передумови для вивезення сировини з країни, замість розбудови власного виробництва.

Прикладом може бути ПАТ «Арселорміттал Кривий Ріг», який тільки минулого року експортував з країни руди і напівфабрикатів сталі на понад 36 млрд. грн. Виробництво готової продукції з цієї сировини здійснювалося вже в інших країнах.

При чому компанії, які займаються видобутком руди і вугілля в Україні здатні досить спокійно перенести перехід від системи класифікації вантажів і відповідне збільшення вартості перевезень цих товарів.

Чистий прибуток лише компаній «Метінвест» за 2018 рік склав близько 32 млрд. грн. (1 188 млн.$) при загальному доході 320 млрд. грн. (11,88 млрд. $).

Але на сьогоднішній день система класифікації вантажів продовжує працювати і виробники готової продукції продовжують платити більше, ніж перевізники сировини.

Читайте також: ЛЮДИ АХМЕТОВА КОНТРОЛЮВАЛИ КЕРІВНИЦТВО УКРЗАЛІЗНИЦІ – СБУ

Позначки:Ахметов
Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Піврічний підсумок закупівель “Укрзалізниці”

    28 Липня, 2020
  • Навіщо залізниці потрібна автоматизація в розподілі вантажних вагонів

    3 Липня, 2020
  • Молдова купила американські тепловози на значно вигідніших умовах ніж Укрзалізниця

    1 Липня, 2020

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • Укрзалізниця вдвічі переплатить за ремонт тепловозних дизелів «віртуальній фірмі» 5 Листопада, 2019
  • Залізниця заплатить 60 мільйонів за обслуговування двох електропоїздів Skoda 12 Березня, 2017
  • Прокуратура затримала посадовця УЗ за хабар в 250 тисяч 29 Січня, 2019
  • За Луганською схемою розіграно 12 мільйонів на ремкомплекти для візків 13 Серпня, 2018
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • ЄБРР виділить 4 мільярди гривень на закупівлю вантажних вагонів для УЗ 13 Червня, 2017
  • Залізниця купила тканину по 2000 гривень за квадратний метр у підприємця з підробленими документами 27 Грудня, 2017
  • Зареєстрував – подався на тори – переміг: «Пасажирська компанія» хоче відписати щойно створеній фірмі 7 мільйонів на запчастини вагонів 14 Червня, 2019
  • «Не твердий на дотик»: Одеська залізниця провела закупівлю мила за брудною схемою 27 Квітня, 2017
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук