Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  АНАЛІТИКА  /  Залізниця випускає нові євробонди: скільки заплатить компанія і куди підуть гроші

Залізниця випускає нові євробонди: скільки заплатить компанія і куди підуть гроші

ZBK 02 Липня, 2019 АНАЛІТИКА Коментувати

Сьогодні голова правління Євген Кравцов оголосив про завершення випуску так званих “євробондів” на суму 500 млн.$ до 2024 року.

Нагадаємо, що раніше аналітики неодноразово зазначали про можливість фінансових труднощів для УЗ цього року через необхідність погашення великої суми зовнішніх боргів.

Зкорема тільки за позикою ShortlinePLC за попереднє розміщення євробондів на суму 500 млн. $ протягом цього року Укрзалізниця мала сплатити 350 млн. $, або близько 9 млрд. грн. А це 10% всього планового доходу залізниці.

В березні УЗ вже здійснила перший запланований платіж на 150 млн. $ і корабель почало розгойдувати – компанія вперше за 3 роки суттєво зменшила обсяг закупівель.

Якщо в січні-травні 2018 року залізниця успішно провела закупівлі на 14,45 млрд. грн., то за січень травень 2019 року цей показник склав лише 2,5 млрд. грн. А це майже в 6 разів менше.

Таке зменшення закупівель не могло не позначитись на якості матеріально-технічного забезпечення компанії, а відповідно призвело до погіршення сервісу.

Тому вислів Євгена Кравцова: “Не зважаючи на те, що «злі язики» пророкують дефолт компанії. Вони просто не знають, що компанії вдалося завершити процедуру прайсингу євробондів на півмільярда доларів США”, – щонайменше виглядає як спроба вдавати відсутність проблеми за її наявності.

Для уникнення межі дефолту залізниця залучає нову позику на таку ж суму – 500 млн. $, щоправда цього разу під менший відсоток – 8,25% річних проти 9,875% за попередньою позикою.

Термін розміщення нових євробондів до 2024 року. Тобто загальна сума відсотків, які має сплатити залізниця за новою позикою складає 206 млн. $. у випадку якщо залізниця вчасно погасить боргові зобов’язання.

Рахуючи, що майже всі кошти, а саме 475 млн. $, підуть на покриття попередньої позики під євробонди протягом наступних двох років (150 млн. $ у вересні 2019 та по 50 млн. $ в березні і вересні 2019 і 2020 років + 25 млн. $ відсотків кожні пів року), очікувати, що нова позика матеріалізується покращенням технічного стану залізниці складно.

І тут ми маємо ситуацію з двома наслідками: з одного боку УЗ отримала позику під менший відсоток, ніж до цього. А з іншого боку залучення кредитних коштів завжди ефективне лише тоді, коли воно інвестує прибуткові проекти, які дозволять компанії заробити значно більше в майбутньому. В цьому випадку говорити про окупність позики дуже складно та власне про неї ніхто і не говорить.

Якщо ж ми просто гасимо боргову пожежу новими запозиченнями – то це лише призводить до нових зобов’язань і нових оплат річних відсотків. В підсумку всі вони ляжуть на споживачів послуг – пасажирів і вантажовідправників.

І тут знову слова Євгена Кравцова: “Цим (випуском євробондів, – прим. ред.) зменшили платіжне навантаження на Укрзалізницю на найближчі роки, що дозволить компанії успішно розвиватись найближчим часом”.

По-перше платіжне навантаження не зменшено, бо в підсумку ми заплатимо більше, але протягом більшого проміжку часу (не за 2 роки, а за 5). По-друге цей захід більше стримувально характеру, а не спрямований на розвиток компанії.

Нагадаємо, що на початок року УЗ мала непогашені борги на понад 50 млрд. грн. Перелік всіх боргів Укрзалізниці та відсотки за ними ZБК описувало раніше.

Володимир Даценко

Позначки:євробонд
Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Піврічний підсумок закупівель “Укрзалізниці”

    28 Липня, 2020
  • Навіщо залізниці потрібна автоматизація в розподілі вантажних вагонів

    3 Липня, 2020
  • Молдова купила американські тепловози на значно вигідніших умовах ніж Укрзалізниця

    1 Липня, 2020

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • Чому Укрзалізниця дискредитує принципи корпоративної реформи непублічністю 19 Червня, 2019
  • Фіктивна “Сота” виграла ще 44 мільйони від Дарницького ВРЗ і йде на мільярд 22 Лютого, 2018
  • За 2018 рік УЗ провела капітальний ремонт тільки двох магістральних тепловозів 15 Лютого, 2019
  • Фірма прописана у квартирі буде ремонтувати дизель-поїзди 13 Липня, 2020
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • Фірма злила закупівлю на 1 млн. грн. своєму конкуренту по тендеру УЗ 24 Лютого, 2020
  • Залізниця за 65 мільйонів купить 2 автомотриси 5 Березня, 2017
  • Залізниця купила оливу «Август Пром», «ВОГ» і «Мір Оіл» на 83 мільйони дорожче очікуваної вартості 18 Березня, 2017
  • Фірма-прокладка, розташована через дорогу від адміністрації УЗ та «старі кримінальники» розділили 45 мільйонів на електрообладнанні 16 Травня, 2017
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук