Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  АНАЛІТИКА  /  Борги залізниці: скільки і кому винна УЗ

Борги залізниці: скільки і кому винна УЗ

ZBK 08 Травня, 2019 АНАЛІТИКА 1 Коментар

Нещодавно Укрзалізниця оприлюднила консолідовану фінансову звітність і вже встигла потрапити в скандал.

В УЗ порахували фінансовий результат без зобов’язань, які виникли у звітному періоді, але будуть виплачені протягом наступного року (окремі виплати працівникам). А це 700 млн. грн.

Без урахування цих видатків УЗ має прибуток в 200 млн. грн., а з урахуванням – збиток в 500. Тож все залежить від того, як дивитись на ситуацію.

Багато чи мало 200 мільйонів оголошеного прибутку можна зрозуміти аналізуючи всього кілька цифр:

  • 41,3 млн. грн. за минулий рік склала зарплата 7 членів правління УЗ;
  • В 2018 році УЗ провело на 19 капітальних ремонтів локомотивів менше ніж у 2017 році (середня вартість одного КР – 10 млн. грн);
  • Близько 130 млн. грн. коштує один тепловоз ТЕ33А без урахування лізингових витрат.

Таким чином, на фоні 83 мільярдів грн. отриманих доходів 200 млн. виглядають, як досить штучний показник, отриманий результатом стримування фінансування своїх потреб. І цей показник має лише переконувати в тому, що все не так погано.

Але зрозуміти реальний стан компанії неможливо без врахування того, в якому стані знаходяться активи компанії і скільки та на яких умовах заборгувала Укрзалізниця кредиторам.

Оцінку активів компанії та порівняння з іншими європейськими залізницями ZБК робила в «Тіньовому звіті 2018 року», з яким можна ознайомитись в розділі «Дослідження». Тож ми не будемо акцентувати увагу на цьому питанні і лише обмежимося тим, що через відсутність належних капітальних інвестицій УЗ втратила 2/3 своєї початкової вартості. В найближчі роки Уряду і компанії доведеться шукати шляхи оновлення зношених активів. А це не 200 мільйонів, а сотні мільярдів гривень.

Тож скільки заборгувала залізниця?

Згідно консолідованого річного звіту Укрзалізниці загальні борги компанії на початок 2019 року складали трохи більше 50 мільярдів грн.

З них 9,36 мільярдів поточної торгової та іншої кредиторської заборгованості і 2,3 мільярди контрактних зобов’язань.

Інтегрований звіт Укрзалізниці

Кредитний портфель компанії складає 37 млрд. грн. З них 5,2 млрд. грн. «заморожених боргів» через окупацією окремих частин України.

Найбільша частина кредитів Укрзалізницею отримана в дол. США за відсотковою ставкою 10-12%. Це 83% від всієї заборгованості.

При цьому Українські банки  пропонують кредитні лінії для бізнесу від 7,35% річних в дол. США.

Найвища ставка за кредитами в українській гривні – близько 20% річних. Заборгованість еквівалентна сумі 2,7 млрд. грн. отримані в дол. США під ставку 1-6% річних. І найвигідніші кредити отримані в Євро – під 0,4%. Але таких запозичень лише 5%.

Згідно фінансового звіту найбільшим тягарем для залізниці цього року стане позика Shortline PLC за розміщення євробондів на суму 500 млн. дол. США. За 2019 рік Укрзалізниці повинна погасити 60% цієї заборгованості, не рахуючи відсотки. А це 300 млн. дол., або понад 8 мільярдів грн.

Окрім цього необхідно сплатити близько 1,3 мільярди грн. відсотків за цією позикою.

В березні Укрзалізниця вже сплатила першу частину зобов’язань на 150 млн. дол. США. Але вже зараз керівництво залізниці задумується про нову позику під розміщення євробондів для погашення наявної, адже видатки у таких обсягах можуть суттєво вдарити по фінансовій спроможності.

Нагадаємо, що Укрзалізниця отримала позику ще в 2013 році, але до цього року лише сплачувала відсотки і не погашала заборгованість. Кінцеві розрахунки за позикою мають відбутись в 2021 році.

Кредитори:

Найдорожчі кредити Укрзалізниця отримала від російських «Сбербанка», «Промінвестбанка», банків Тігіпка («Таскомбанк») та Януковича (ПАТ «ВБР» перебуває в стадії ліквідації). Ставка в дол. США за цими кредитами складає 10,3-12%. І це вдвічі більше ніж за кредитами ЄБРР.

Основними об’єктами для отримання наявних кредитів були придбання 10 швидкісних електропоїздів «Хюндай» (260 млн. $), будівництво Бескидського тунелю (175 млн. $), закупівля вантажних вагонів (125 млн. $), рефінансування заборгованості (350 млн. $) та капітальні інвестиції (196 млн. $).

Згідно фінансового плану Укрзалізниці в 2019 році планує додатково залучити 49 млрд. грн. Зокрема 24 мільярди планується отримати в кредит від «Укргазбанк», 3,3 мільярди в ЄБРР та 15 мільярдів від інших банків.

Позначки:євробонд, кредит
Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Піврічний підсумок закупівель “Укрзалізниці”

    28 Липня, 2020
  • Навіщо залізниці потрібна автоматизація в розподілі вантажних вагонів

    3 Липня, 2020
  • Молдова купила американські тепловози на значно вигідніших умовах ніж Укрзалізниця

    1 Липня, 2020

1 Коментар

  1. Сповіщення: Залізниця випускає нові євробонди: скільки заплатить компанія і куди підуть гроші – Zалізниця без корупції

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • “Львівська залізниця” за останні пів року купила вже третій мікроавтобус за 900 тисяч 8 Травня, 2018
  • УЗ розриває договір з “Дніпровагонрембудом” через пост віце-прем’єр-міністра 9 Серпня, 2017
  • Залізничники переплатили мільйон дилеру Дубневичів за рейкові анкери 14 Лютого, 2019
  • “Укрзалізниця” витратила майже мільйон на продуктові набори у кошику 27 Лютого, 2018
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • 300 колісних пар – не проблема для “луганських” 26 Грудня, 2016
  • Меморандум з Deutsche Bahn: зрада чи перемога? 24 Січня, 2020
  • Керівництво польської залізниці звільнено за корупцію 4 Березня, 2017
  • Залізниця віддасть 32 мільйони посереднику з будинку, де заробляють на тендерах УЗ 13 Квітня, 2017
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук