В той самий день, коли останні локомотиви General Electric вихали з “Крюківського Вагонобудівного Заводу”, залізниця провела першу закупівлю запчастин до цих тепловозів.
Договір було підписано у форматі переговорної процедури, тобто без проведення торгів. Офіційне обгрунтування – відсутність конкуренції серед постачальників.
Сума контракту склала 3,2 млн грн. Жодної інформації по предмету закупівлі, окрім кількості позицій – 8 та загальної кількості – 864 шт., в переговорній процедурі не вказано. Таким чином можна зробити висновок, що таємницею є не тільки контракт на закупівлю тепловозів, а також і закупівля запчастин до них.

Нагадаємо, що “Укрзалізниця” програла суд ZБК стосовно секретності контракту з General Electric.
При цьому згідно законодавства замовник зобов’язаний в звіті про укладений договір публікувати інформацію про технічні та якісні характеристики товарів, робіт чи послуг, які закуповуються.
Також не зрозуміло, чому купівлею продукції до тепловозів
ТЕ33АС займається “Укрзалізниця”, адже у нових локомотивів має бути гарантійне обслуговування коштом виробника локомотивів.
Постачальником продукції стало ТОВ “Транспортейшн Юкрейн”, яке зареєстроване 8 місяців тому. Засновником фірми являється “Транспортейшен Системс Холдингс Інк” з США. Керівником “Транспортейшн Юкрейн” є Байхан Гокхан – генеральний менеджер General Electric в країнах СНД, Європи, Ближнього Сходу і Північної Африки.

Підставою для укладання прямого контракту з ТОВ “Транспортейшн Юкрейн” став лист Торгово-промислової палати України від 20.02.2019 № 187/07-24 стосовно того, що ТОВ «Транспортейшен Юкрейн» є єдиним підприємстовм в Україні, що є офіційним постачальником на території України оригінальних запасних частин до локомотивів серії ТЕ33АС, вироблених «Дженерал Електрик Транспортейшн», а також єдиним субпідрядником вищезазначеної компанії, що виконує авторизовані послуги з технічного обслуговування локомотивів ТЕ33АС.
Так як в звіті про укладений договір відсутня інформація про предмет закупівлі та його походження, на жаль, не можливо з’ясувати на якому саме підприємстві виготовлялися ці 864 сневідомих запчастини (в США чи Казахстані).
В лютому цього року стало відомо, що General Electric, яка раніше завільнила 30 тисяч працівників, продала свій бізнес з виробництва локомотивів компанії Wabtec Corporation.
Після підписання угоди Wabtec об’єднало виробництва GE з власними. Тепер Wabtec Corporation належить контрольний пакет в 50,8% акцій локомотивобудівного бізнесу з представництвом в 50 країнах світу, а акціонерам GE продовжує належати 24,3% акцій. В свою чергу General Electric отримала від реалізації контрольного пакету 2,9 млрд. дол. США.
Такими чином ТЕ33А “Тризуб” стали останніми тепловозами випущеними компанією General Electric.
1 Коментар