Як відомо, наприкінці минулого року довкола квиткового сервісу Укрзалізниці почалися бурхливі обговорення. Маючи функціонуючий сервіс для продажу електронних квитків booking.uz.gov.ua розробником якого є «Універсальні інформаційні технології» (UNIT), залізниця чомусь вирішила замовити новий квитковий сервіс для «Бориспільського експресу» у зовсім іншої фірми – ТОВ «ВІТЕС» та ще й втричі дорожче. Сам же booking.uz напередодні свят почав працювати зі збоями і спричинив чимало незручностей пасажирам.
Розробник booking.uz вважає, що «новий» квитковий сервіс лише «клон» їх програмного продукту, а керівник залізниці маніпулює думкою громади, коли говорить про збій в продажу електронних квитків через проблеми з сервісом.
Так в одному з останніх інтерв’ю Євген Кравцов говорив про збій системи booking.uz.gov.ua перед новорічними святами. Проте розробники системи вважають, що причиною припинення продажу електронних квитків стала не система, а старе серверне обладнання залізниці, яке не витримало навантаження. Маніпуляції з боку УЗ нібито пояснюються бажанням виправдати контракт з ТОВ «ВІТЕС».
«Програмне забезпечення функціонувало і функціонує в штатному режимі. Затримки з оформленням квитків через інтернет сталися у зв’язку із штучно створеною ситуацією з відкриттям в останній момент продажу квитків на новорічні свята та застарілістю серверного обладнання, що розташоване в дата-центрі Укрзалізниці – філії “Головний інформаційно-обчислювальний центр», – пояснюють у ТОВ «Універсальні інформаційні технології».
В підтвердження своїх слів «УНІТ» надає відповідь «Головного інформаційно-обчислювального центру» УЗ, де зазначається, що збій в продажу квитків відбувся через те, що протягом короткого часу залізниця відкрила доступ до продажу квитків на 100 поїздів і кількість підключень до сайту зросла в 5 разів.

На думку розробника booking.uzкерівництво залізниці всіляко намагається виправдати закупівлю копії програмного продукту у фірми, пов’язаної з самою ж УЗ. В тому числі дискредитуючи наявний квитковий сервіс.
Як відомо, представником ТОВ «ВІТЕС» виступає Євген Серебряний, який донедавна працював начальником управління інформаційної безпеки Укрзалізниці і мав доступ до квиткового сервісу, розробленого ТОВ “Універсальні інформаційні технології”.
Нагадаємо, що наразі триває судовий розгляд справи про законність підписання контракту між Південно-Західною залізницею і ТОВ «ВІТЕС» за позовом ТОВ “Універсальні інформаційні технології”. Суд заборонив вчиняти будь-які дії по виконання контракту до завершення розгляду.
Позначки:Євген Кравцов, Бориспільський експрес, ТОВ "ВІТЕС"
1 Коментар