Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  АНАЛІТИКА  /  Обіцяти і не виконати: ТОП-5 невиконаних обіцянок Кравцова за рік роботи

Обіцяти і не виконати: ТОП-5 невиконаних обіцянок Кравцова за рік роботи

ZBK 11 Вересня, 2018 АНАЛІТИКА 5 коментарів

9 серпня 2017 року стало відомо про несподіване звільнення з посади голови правління Укрзалізниці Войцеха Балчуна. Тоді виконуючим обов’язки керівника УЗ Уряд призначив голову Наглядової ради та заступника Міністра інфраструктури Євгена Кравцова.  Призначив не вперше, адже Кравцов вже був в статусі «в.о.» в 2016 році, щоправда всього кілька місяців.

Хоч міністр інфраструктури і передбачав обрання нового «легітимного» голови правління протягом найближчих 3 місяців, більш як за рік залізниця не те що не отримала постійного керівника, а навіть не розпочала новий конкурс. Тож зі статуса «в.о.», до якого нібито не мало би бути багато запитань, Кравцов перейшов в статус «постійного в.о.», а тут нібито і час спитати чим відзначився очільник залізниці.

Тож «Zалізниця без корупції» вирішила зібрати 5 найбільших невиконаних обіцянок Євгена Кравцова за цей рік.

І Кравцов і корупція

Мало не в першому ж інтерв’ю після призначення Євген Кравцов повідомив про рішучі наміри побороти корупцію на Укрзалізниці (такі ж наміри спочатку декларував і Балчун).

«Ефективної системи, яка виключала б можливість зловживань, в УЗ, на жаль, не створено. А в корпоративному світі існують загальноприйняті механізми, наприклад, так званий, compliance office, який відповідає за правильність побудови і роботу різноманітних процедур і систем в компанії, що і дозволяє уникнути проявів корупції “, – заявив Кравцов.

Тоді він вперше заговорив про необхідність створення незалежного антикорупційного органу – «компаєнс-офісу», рішення про формування якого було прийнято ще в березні 2016 року.

Перед тим, в січні 2017 року про те, що «комплаєнс-офіс» вже формується заявляв член правління Желько Марчек. А загалом залізниця ледь не з десяток разів анонсувала старт однієї і тієї ж реформи.

Проте ні в 2016-му, ні в 2017-му, ні в цьому році «компалєнс-офіс» так і не створили.

Укрзалізниця торік навіть оприлюднила оголошення про проведення прийму на посаду директора «комплаєнс-офісу», проте далі оголошення справа так і не пішла, а залізниця не отримала ні «офіс», ні директора. Пізніше це відзначиться в приписі НАЗК, який визнає незадовільною роботу керівника Укрзалізниці в сфері запобігання корупції. А все ніби так добре починалося…

Наслідками відсутності зрушень в антикорупційній сфері стало те, що один з членів правління УЗ отримав відразу 36 адмінпротоколів від НАЗК щодо ухиляння від декларування доходів, на залізниці продовжився калейдоскоп затримань хабарників, а суми збитків держави в кримінальних провадженнях стосовно Укрзалізниці продовжують збирати мільярди.

ІІ Автоматизований розподіл вагонів

Не менш гучно впроваджували і систему автоматизованого розподілу вагонів, яка мала усунути людський фактор і мінімізувати корупцію.

Розробку програмного забезпечення для автоматизованого розподілу вагонів доручили близькі до УЗ компанії – ТОВ «НВП «ТМСофт», яка отримує більшість контрактів на обслуговування ПЗ для залізниці.

Проте рік минув і зрештою від системи залізниця відмовилася. За даними ЦТС на початку червня 2018 року використання системи припинили саме через проблеми з програмним забезпеченням. Проте залізниця навряд буде намагатися стягнути збитки з розробника програми. Адже міцність «дружніх» зв’язків з «ТМСофт» підкріплена роками. Та й такі підряди для залізниці випадкові фірми не отримують.

Отже, в підсумку реформа, яку анонсував і розхвалював ще Балчун так і не розпочалася, а обіцянки лишилися обіцянками.

ІІІ Йдемо до виробника…

«Відходимо від практики закупівель через «три руки». Доручив філії «Центр забезпечення виробництва» зупинити процедуру закупівлі стрілочних переводів і запасних частин, що набула суспільного резонансу» – написав в своєму фейсбуці Євген Кравцов 25 червня цього року. За  словами керівника Укрзалізниці рішення про розірвання договорів з посередниками, в яких НАБУ вгледіла накрутку ціни на 35-40% керівництво філії мало прийняти протягом кількох днів. Проте… вже за тиждень, 4 липня, залізниця підписала всі договори з прокладкою ТОВ «Крендлз» на постачання комплектів стрілочних переводів і жоден з договорів за даними системи ProZorro так і не було розірвано.

Відходимо від практики закупівель через «три руки». Доручив філії «Центр забезпечення виробництва» зупинити процедуру…

Опубліковано Євгеном Кравцовим Понеділок, 25 червня 2018 р.

Обіцянка Кравцова швидко забулася, а керівництво залізниці почало вигадувати прикриття – мовляв сам виробник не хоче укладати договори напряму. Звісно в накрутці цін на пів мільярда гривень в рік ніхто не вгледить серйозних проблем і керівництво залізниці навряд чи буде червоні на червоному килимі державницьких інституцій.

Чергова обіцянка так і залишиться обіцянкою. На цьому фоні абсолютно не дивно, що вже за місяць керівник Укрзалізниці повідомив про розірвання резонансного договору з «РЖД» на постачання знаків «почесного залізничника» але в системі ProZorro до сьогодні відсутня будь-яка інформація про ініціювання розірвання укладеного договору.

ІV Корабель-привид

Минуло вже 4 роки відтоді як Укрзалізниця отримала на свій баланс 2 вантажних пороми. Вказані водні судна мали би забезпечити можливість контейнерних перевезень Чорним морем і забезпечення сполучення Азії з Європою через Україну.

Амбітна мета  поки ніяк не знайде свого втілення, а пороми продовжують простоювати без діла в ремонтних доках.

При цьому Євген Кравцов аж 2 рази «запускав» їх в роботу.

Спочатку в квітні 2017 року тоді ще голова наглядової ради УЗ Кравцов заявив, що пором «Герої Шипки» почне свою роботу протягом травня 2017 року.

На рік про цю заяву забули і вже в березні 2018 року Кравцов робить абсолютно аналогічну заяву: ремонт порому «Герої Шипки» завершиться протягом березня 2018 року.

За вікном вересень, минуло пів року, а про роботу порома так нічого і не відомо. Щоправда НАБУ вже з’ясувало, що закуплене для поромів раніше пальне на 100 мільйонів гривень загадковим чином зникло. Тож нібито і пливти все одно немає на чому.

Пором «Герої Шипки» за даними порталу відстеження водних суден як і раніше знаходиться в порту Чорноморська.

V Прозорі тарифи

В минулому році, перед підвищенням тарифів на вантажні перевезення Кравцов повідомив, що вже з 2018 року Укрзалізниця має перейти на новий принцип формування тарифів за чіткими та прозорими індексами. Для цих цілей Укрзалізниця навіть витратила 4,8 мільйонів на консультаційні послуги щодо зміни нормативних актів.

Проте цієї осені мова знову починається про чергове підвищення тарифів, а нової системи їх регуляції ми скоріш за все так і не побачимо.

Щоправда залізниця знайшла нові потенційні виходи – зокрема так звану дерегуляцію вагонної складової для парка вагонів УЗ, яка може збільшити обсяги доходів залізниці без перегляду тарифів. Дерегуляція звісно добре, але прозорість і прогнозованість – краще.

 

Позначки:Кравцов, реформи, укрзалізниця
Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Піврічний підсумок закупівель “Укрзалізниці”

    28 Липня, 2020
  • Навіщо залізниці потрібна автоматизація в розподілі вантажних вагонів

    3 Липня, 2020
  • Молдова купила американські тепловози на значно вигідніших умовах ніж Укрзалізниця

    1 Липня, 2020

5 коментарів

  1. Сповіщення: Топ-5 невиконаних обіцянок: чим встиг оскандалитись очільник “Укрзалізниці” за рік – КИЇВСЬКА ПРАВДА
  2. Сповіщення: Топ-5 невыполненных обещаний: чем успел оскандалиться глава «Укрзализныци» за год — x-rss.com
  3. Сповіщення: Топ-5 невыполненных обещаний: чем успел оскандалиться глава "Укрзализныци" за год — "Как-то так и назовем"
  4. Сповіщення: Кравцова призначили головю правління УЗ – Zалізниця без корупції
  5. Сповіщення: НАБУ продовжує полювання: оголошено підозри ще 6 особам по справі поромів УЗ – Zалізниця без корупції

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • 225 мільйонів “зверху”: НАБУ розслідує закупівлі кабельно-провіднокової продукції Укрзалізницею за завищеними цінами 1 Лютого, 2019
  • На Укрзалізниці вирішили «покепкувати» з посади директора «комплаєнс-офісу» 17 Серпня, 2017
  • Львівська залізниця вдруге намагається переплатити 2 мільйони улюбленій прокладці 9 Лютого, 2018
  • 1000 арештованих напіввагонів зможуть “працювати” на державу 23 Березня, 2020
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • Як змінилася зарплата керівника Укрзалізниці за останній рік 28 Вересня, 2018
  • В жовтні заплановано підвищення тарифів на вантажні перевезення – УНН 16 Серпня, 2017
  • НАБУ оскаржила договір на закупівлю рейкових кріплень на 157 мільйонів, укладений без тендеру 26 Жовтня, 2017
  • Одеська залізниця по тендеру зі змовою придбає станок у фігуранта кримінальної справи 1 Листопада, 2019
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук