Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  АНАЛІТИКА  /  Залізниця, як гальмо української економіки

Залізниця, як гальмо української економіки

ZBK 30 Серпня, 2018 АНАЛІТИКА Коментувати

За підрахунками ZБК зношеність інвентарного парку вантажних вагонів “Укрзалізниці” складає понад 70%, з  локомотивним парком ситуація ще критичніша, адже цей показник тут становить понад 90%. Ця невтішна статистика безпосередньо впливає на економіку країни.

Як і завжди на початку осені починаються проблеми з перевезенням врожаїв, так за інформацією цукрових компаній та окремих заводів, виробникам бракує піввагонів та критих вагонів, які використовуються для перевезення вапнякового каміння та цукру.

За підрахунками керівника аналітичного відділу НАЦУ «Укрцукор» Руслана Бутило, обсяги перевезення цукровими заводами залізницею складає понад 2 млн. т. різноманітних вантажів. Відсутність вагонів це зрив початку виробничого сезону та зовнішньоекономічних контрактів на постачання цукру, як всередині країни, так і за кордон, а це чималі збитки.

На сьогодні, більша частина цукрових заводів скаржаться на логістичні труднощі. Найбільш загрозлива ситуація склалася на станціях: Радехів, Хоростків, Козова, Збараж, Шманьківчики, Гнідава, Максимівка Львівської залізниці; Вапнярка Одеської залізниці; Гути та Ланна Південної залізниці, Тетіїв, Яготин, Сквира  Південно-Західної залізниці та інш.

Члени Всеукраїнської Аграрної Ради також заявляють про фінансові втрати через закриття залізничних станцій та відсутність вагонів під завантаження продукції.

Дедалі більше аграрних компаній переходять на річковий транспорт, тим самим повністю відмовляючись від залізничних послуг.

За даними IMFgroup Ukraine Укрзалізниця не в змозі забезпечити до 20% попиту на перевезення зернових, змушуючи аграріїв користуватися послугами автоперевізників, середній тариф яких вище ніж пропонує УЗ. Так, з 41,8 млн тонн експорту зернових у 2017-му році Укрзалізницею було доставлено до портів всього 31,2 млн тонн або 74,6%. Решта, за вирахуванням річкових перевезень, – 10,3 млн тонн (24,6%) були доставлені автомагістралями.

При цьому в Укрзалізниці визнають, що поки що не готові збільшити перевалку зерна. Щодоби компанія може надати лише 1056 зерновозів, при потребах ринку на піку в 6 тис. одиниць таких вагонів.

Хоча сьогодні основне джерело скарг на дефіцит потужностей залізниці представляють аграрії, – важливо розуміти, що ще 26% української економіки також активно використовує залізничні перевезення. Тільки, зважаючи на зовнішньоекономічні фактори і більш різке зниження цін на викопні і метали і подальший обвал цілого ряду підгалузей промисловості, аграрії сьогодні хоча б на 70-75% мають можливість доставляти врожай на експорт залізницею. Але з початком відновлення промисловості конкурентна боротьба за перевезення істотно загостриться.

Таким чином, за розрахунками IMFgroup Ukraine потенційні збитки економіки від дефіциту рухомого складу Укрзалізниці за кожною з галузей може коштувати українській економіці до $27,8 млрд. В середньому, це 4,8% ВВП на рік.

Позначки:вагони, дефіцит, перевезення, укрзалізниця
Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Піврічний підсумок закупівель “Укрзалізниці”

    28 Липня, 2020
  • Навіщо залізниці потрібна автоматизація в розподілі вантажних вагонів

    3 Липня, 2020
  • Молдова купила американські тепловози на значно вигідніших умовах ніж Укрзалізниця

    1 Липня, 2020

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • Корупція і залізниця: підсумки 2017 року 16 Квітня, 2018
  • Тендери на закупівлю 950 вантажних вагонів зупинені до 27 липня 13 Липня, 2017
  • «Друзі по бізнесу» розіграли 160 мільйонів на рейкозварювальних машинах, які у росіян коштують в 5 разів дешевше 20 Грудня, 2018
  • На добудову «Повітряного експреса» повернули менеджера, при якому з проекту розікрали 150 мільйонів 23 Травня, 2017
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • УЗ заплатить 900 мільйонів за обслуговування американських тепловозів 19 Квітня, 2019
  • Чия черга перемагати?: Учасники, які перемагають по черзі розіграли тендер на закупівлю шайб 3 Квітня, 2020
  • Залізничні схеми: 200 мільйонів на радіостанції з «додатковою вартістю» 27 Жовтня, 2016
  • Готельно-ресторанний комплекс, зведений на кошти Укрзалізниці, продовжує працювати “на ліво” 8 Лютого, 2018
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук