5 липня в Міністерстві інфраструктури відбувся круглий стіл з амбітною назвою: “Створення умов для унеможливлення проявів корупційних правопорушень під час реалізації процедур закупівель у ПАТ “Укрзалізниця“. Участь в заході зокрема прийняли міністр інфраструктури Володимир Омелян, детективи профільного відділу НАБУ, представники Держаудитслужби, Мінекономрозвитку та окремих український виробників.
Основною темою для обговорення стали корупційні посередницькі схеми в тендерах Укрзалізниці та закупівля російських товарів замість вітчизняних.
Не дивлячись на те, що круглий стіл був присвячений особисто Укрзалізниці, саме керівництво УЗ особливого інтересу до заходу не виявило. Так на круглий стіл залізниця не делегувала жодного члена правління чи керівника департаменту. Залізницю представляли виключно керівники філії “Центр забезпечення виробництва” – однієї з 28 філій-замовників в структурі Укрзалізниці. При цьому “Центр забезпечення виробництва” хоч і є головним замовником та проводить далеко не найбільшу кількість тендерів.
За повідомленням детективів НАБУ на сьогоднішній день мова йде про багатомільярдні розтрати, які продовжуються на Укрзалізниці за аналогічними схемами впродовж років. Головний принцип роботи механізму – завищена вартість і дискримінаційні вимоги, яким відповідають тільки заздалегідь визначені посередники.
Нещодавно Укрзалізниця почала процес створення централізованого органу з контролю за закупівлями компаній. Проте відсутність будь-якої публічної інформації про цей процес знову говорить не на користь кадрової політики залізниці. Нагадаємо, що найбільша державна компанія не публікує навіть біографії і повідомлення про призначення своїх керівників (крім членів правління), а деякі з посадовці навіть не подали декларації за минулий рік. При цьому кого і за яким принципом призначають на залізницю доводиться лише здогадуватись.
В підсумку учасники запевнили що продовжать шукати шляхи підвищення прозорості, зокрема шляхом створення діалогу між замовником і виробниками. Щоправда досить складно говорити про позитивність таких “меседжів” у випадку відсутності їх головних виконавців.
На жаль без впровадженя абсолютної публічності і реалізації антикорупційних реформ під наглядом незалежних представників, внутрішні процеси залізниці залишатимуться непрозорими і корупціогенними, а детективи НАБУ продовжуватимуть рахувати мільярдні збитки в тендерах УЗ.
Анатикорупційний аналіз УЗ від ZБК читайте в матеріалі “КОРУПЦІЯ І ЗАЛІЗНИЦЯ: ПІДСУМКИ 2017 РОКУ”
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.