Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  РОЗСЛІДУВАННЯ  /  Особливості приватного посередництва між УЗ і Космічним агентством

Особливості приватного посередництва між УЗ і Космічним агентством

ZBK 04 Грудня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ Коментувати

Однією з найпростіших корупційних схем є модель так званої приватної “прокладки” між державними виробником і замовником. Так державне харківське підприємство “Об’єднання Комунар” є головним виробником деталей салону пасажирського вагону в Україні. А на іншому харківському ПАТ “Хартрон”, контрольний пакет акцій якого належить Фонду держмайна України,  розташоване одне з головних виробництв електрообладнання для пасажирських вагонів. Проте заробляють на товарах державного виробництва зовсім недержавні фірми. 

І ПАТ “Хартрон” і “Об’єднання Комунар” підпорядковані “Державному космічному агентству України”. Проте фактично держава не контролює фінансові потоки реалізації продукції.

В структуру ПАТ “Хартрона” входить 10 підприємств, засновником яких є підконтрольне державі публічне товариство. Проте ПАТ “Хартрон” в кожному випадку виступає як співвласник разом з приватними особами, яким належить більшість в статутному фонді “дочірніх” компаній “Хартрона”.

хартрон

Схема з використання державного виробництва настільки заплутана, що юридично розібратись з правом власності в ній непросто.

Так ТОВ “НВП “Хартрон Інкор ЛТД” належить 22% акцій ПАТ “Хартрон”. Хоча саме ПАТ “Хартрон” вказане як співвласник ТОВ “НВП “Хартрон Інкор ЛТД” і йому належить 36% в статутному фонді останнього.

Така замкнена схема, коли два підприємства є одночасно співвласниками одне одного, призводить до того, що одні й ті ж активи можуть одночасно належати різним юридичним особам, чого в принципі бути не повинно.

Але найцікавіше починається далі. Формально правління ПАТ “Хартрон” має обирати контролер виробництва – Державне космічне агентство України. Але за дивним збігом Президентом та Головою правління  ПАТ “Хартрон” є Микола Іванович Вахно, який в свою чергу є співвласником ТОВ “НВП “Хартрон Інкор ЛТД” та ТОВ “НВП “Хартрон Інкорпорейтід”, яким належить 34% акцій самого ПАТ “Хартрон”.

Отже, попри те, що державі належить більшість акцій “Хартрона”, фактичним контролером можна назвати приватну особу – президента компанії.

На території ПАТ “Хартрон” зареєстровані й інші компанії-сателіти, в яких сам ПАТ “Хартрон” виступає в якості співзасновника та володіє близько 30-49% власності кожного. Іншими співвласниками виступають різні приватні особи, які “розмазують” державний контрольний пакет акцій виробництва тонким шаром у загальній картині.

Кожне з 10 підприємств займається різною сферою виробництва від електрообладнання космічних апаратів до пасажирських вагонів.

Зокрема виробництвом електрообладнання для залізниці займається ТОВ “Хартрон-Експрес ЛТД”.

Ця фірма на 48,9% належить ПАТ “Хартрону”, решта 51,1% – особам, пов’язаним з Укрзалізницею.

Кінцевими бонефіціарами ТОВ “Хартрон-Експрес ЛТД” є донька екс-заступника Гендиректора Укрзалізниці Юрія Федюшина Наталія Федюшина, син екс-заступника Гендиректора Укрзалізниці Анатолія Лашко Андрій Лашко та Косенко Олександр Романович – раніше член правління та в.о. голови правління ПАТ «Дніпровагонрембуд».

Проте ТОВ “Хартрон-Експрес ЛТД” реалізує свою продукцію до Укрзалізниці не напряму, а через фірму посередника – ТОВ “НВО “А.Т.О.Р”.  Ця фірма також прописана за адресою виробництва “Хартрону”, де й решта “сателітів”  – місто Харків, вулиця Академіка Проскури №1.

Власником ТОВ “НВО “А.Т.О.Р” є Морозов Володимир Сергійович, який раніше був комерційним директором іншого державного “Об’єднання Комунар”.

В свою чергу Державне науково-виробниче “Об’єднання Комунар” разом з ТОВ “НВО “А.Т.О.Р” входять до об’єднання “НДЦ “Європейська аерокосмічна долина”.

Таким чином державне “Комунар” і приватне “А.Т.О.Р.”  тісно пов’язане між собою.

ДНВП “Об’єднання Комунар” є основним виробником деталей салонів купе пасажирських вагонів в Україні, проте воно також напряму не реалізує продукцію Укрзалізниці.

Посередником між державним “Комунаром” і державною залізницею є приватне ПАТ “Юнікон”, яке розігрує тендери спільно з ТОВ “НВП “РІСТ” та згаданими вище ТОВ “НВО “А.Т.О.Р” та ТОВ “Хартрон-Експрес ЛТД”.

Таким чином мережа приватних посередників виконують функцію грошового бар’єру, через який виводиться додатковий “дохід” на державних замовленнях.

хартрон2

Читайте також:

ПАРНИЙ ЗАБІГ НА 75 МІЛЬЙОНІВ: ВИРОБНИКИ І ДИЛЕРИ РОЗІГРАЛИ ЗАКУПІВЛЮ ЕЛЕКТРООБЛАДНАННЯ ДЛЯ ПАСАЖИРСЬКИХ ВАГОНІВ

ЗОЛОТЕ ПОСЕРЕДНИЦТВО «ЮНІКОНА» НА ТОВАРАХ ДЕРЖАВНОГО ВИРОБНИЦТВА

Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції

    31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням

    28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн.

    27 Серпня, 2020

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • День залізничника: «гуляємо на всі!» 17 Листопада, 2016
  • “WOG” отримало мультимільйонні “чайові” від Укрзалізниці 30 Січня, 2017
  • Залізничників та фірму з Дніпра підозрюють у завищенні цін на запчастини на 3 мільйони 27 Березня, 2017
  • “Таємний агент” Укрзалізниці або хто такий містер Джакелі? 5 Травня, 2017
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • «Укрзалізниця» замовила подарункових наборів для першокласників на 13 мільйонів 22 Липня, 2019
  • Викрито групу осіб на чолі з начальником обертового депо Чоп ПАТ «Укрзалізниця», які крали дизпаливо 3 Лютого, 2018
  • “Укрзалізниця” витрачає 900 000 грн. на іграшкові поїзди 2 Березня, 2018
  • Керівник Південно-західної залізниці приховує свої доходи та продовжує володіти бізнесом 18 Січня, 2018
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук