У вересні ПАТ «Юнікон» стало переможцем трьох тендерів Укрзалізниці на 150 мільйонів гривень. Предметом закупівлі філії “Центр забезпечення виробництва” УЗ стали фанеровані щити, двері та інші внутрішні елементи пасажирських вагонів.
За класикою жанру без привиду «Корупти» в закупівлях не обійшлося.
І А ХТО Ж ВИРОБНИК?
Перша ознака присутності «Корупти» криється в інформації про виробників продукції. Так єдиними допущеними учасниками до аукціонів стали вже згадане ПАТ «Юнікон» і ТОВ «НВП «РІСТ». Обидва конкуренти пропонували продукцію однакових виробників з незначною різницею в ціні («НВП «РІСТ» завжди трішки дорожче).
Назва товару | Виробники |
Щити фанеровані | ДНВП «Об’єднання Комунар» та ФОП Жук О.Ю. |
Карниз, шафа, багажна ніша та ін. | ДНВП «Об’єднання Комунар» та ФОП Жук О.Ю. |
Двері вагона | ДНВП «Об’єднання Комунар» та ФОП Жук О.Ю. |
Двері тамбура, двері котельного відділення, кронштейни, шпінгалети, піддони кип’ятильника | ФОП Савков Д.Ю., ТОВ «ІК «Візеріон», ТОВ «Барс», ТОВ «Анфон» |
Близько 90% всіх найменувань в трьох тендерах відносяться до виробництва Державного науково-виробничого підприємства «Об’єднання Комунар».
Приватне ПАТ «Юнікон» надало довідку офіційного дилера державного «Об’єднання Комунар» в тендерах іншого державного підприємства ПАТ «Українська залізниця».
Звісно ж два державних підприємства могли б організувати закупівлю напряму, проте, схоже, така процедура не влаштовує менеджмент обох сторін постачання товарів.
Щоб ПАТ «Юнікон» ну вже зовсім не виглядало як банальний посередник виробника ДНВП «Об’єднання Комунар» по всіх позиція розбавляють альтернативним виробником в особі ФОП Жук О.Ю., який так само як і «Юнікон» зареєстрований в місті Дніпро.
ФОП Жук Олександр Юрійович нібито також є виробником фанерованих перегородок, полиць, багажних ніш, вагонних дверей та інших елементів пасажирських вагонів. При цьому головним КВЕДом підприємця є «Виробництво кухонних меблів».
В довідці про штат працівників виробника вказано, що у ФОП Жук О.Ю. працює аж 6 робітників включно з самим підприємцем. З них тільки 3 працівники робітничих професій (2 столяри і майстер).
Таким чином виробник з двома столярами явно не зможе забезпечити постачання товарів на 140 мільйонів гривень, а значить, що поставляти продукцію Укрзалізниці «Юнікон» буде саме від державного «Об’єднання Комунар».
Товари на решту 10 мільйонів «Юнікон» має поставити від ТОВ «Інноваціна компанія «Візеріон», ФОП Савков Д.Ю., ТОВ «Анфон» та ТОВ «Барс».
Виробник піддонів кип’ятильника для вагонів «Інноваціна компанія «Візеріон» вказала, що має 2 працівники, які мають виготовити піддонів кип’ятильника на 1,2 мільйони гривень.
У ФОП Савкова Д.Ю. працює 8 співробітників, які мають виготовити двері тамбурів та котельного відділення на 7 мільйонів гривень. Кількість працівників ТОВ «Анфон» та ТОВ «Барс», які мають виготовити продукцію ще на 2 мільйони не розкривається.
ІІ НЕДЕШЕВО І СЕРДИТО
Але найцікавіше починається з цінами. Вартість дверей тамбура вагона коливається від 18 до 20 тисяч гривень без ПДВ. Або від 22 тисяч з ПДВ. Ціна дверей вагона (ймовірно внутрішніх) коштує від 16 до 23 тисяч гривень з ПДВ.
Поручень плацкартного вагону коштує для залізниці майже 3 тисячі з ПДВ. Багажна ніша під нижньою полицею купе від 8 до 12 тисяч гривень. Не дешевше обходяться і щити перегородок та полиць купе – від 1,6 до 10,6 тисяч гривень.
Отже наступного разу, коли сидітимете на своєму місці у вагоні, пам’ятайте, що під вами не один десяток тисяч гривень.
ІІІ ВІЧНІ НЕКОНКУРЕНТИ
Тепер повернемось до учасників тендерів. Всі лоти розіграли між собою тільки дві фірми ПАТ «Юнікон» і ТОВ «НВП «Ріст». Вони найчастіше зустрічаються в тендерах між собою та завжди розходяться без конкуренції і зниження ціни.
Загальна економія в останніх тендерах склала тільки 0,66%.
Ці ж дві фірми в грудні минулого року розіграли між собою 220 мільйонів гривень на запчастинах пасажирських вагонів.
В липні цього року фірми розіграли 30 мільйонів на вікнах вагонів за тим же принципом. При цьому ПАТ «Юнікон» надало довідку, що є дилером ТОВ «НВП «Ріст». А отже це підтверджує наявність прямих зв’язків між двома компаніями.
Співвласником ПАТ «Юнікон» є Тетяна Дубина – дружина Олега Дубини, який очолював «Нафтогаз України» в уряді Юлії Тимошенко. ТОВ НВП «Ріст» належить Костянтину Лебідю та Любові Пароновій.
ІV «СЕКРЕТНІ» ДОКУМЕНТИ
Ну і звісно ж в тендерах на закупівлю запчастин до вагонів не обійшлося без штучних обмежень і можливих порушень.
Для участі в тендері, згідно тендерної документації, учасник повинен був надати, зокрема, такі документи, як лист-погодження Головного управління воєнізованої охорони ПАТ «Укрзалізниця», лист від профільного департаменту Укрзалізниці, лист від контрольно-інспекційного органу УЗ та інші аналогічні довідки від структурних підрозділів самого замовника.
Головна нестиковка виходить з Техумовами на виробництво елементів пасажирських вагонів. Так замовник в тендерній документації вказує, якщо «продукція виготовляється за технічними умовами не вказаними в документації тендерних торгів», необхідно надати такі скановані документи :
– повну копію технічних умов (ТУ);
– лист-погодження Департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення ПАТ«Укрзалізниця».
От тільки філія «Центр забезпечення виробництва» не вказала жодних ТУ, згідно яких має виготовлятися продукція. В тендерній документації є посилання на номери креслення але жодного зазначення в якому документі ці номери креслень треба шукати. До того ж так як розміри і технічний опис предмету закупівлі не знаходяться у вільному доступі організатор мав би опублікувати їх разом з тендерною документацією, для того щоб забезпечити рівний доступ всіх потенційних учасників до тендеру. Але не зробив цього.
Окрім цього і ПАТ «Юнікон» і ТОВ «НВП «Ріст» надали листи-погодження на неметалеві вироби не для виробників продукції, а зовсім сторонніх фірм. Про це в своїй скарзі до АМКУ зазначив дискваліфікований учасник всіх тендерів ТОВ «НВО «А.Т.О.Р.». Проте скаржник дуже скоро відмовився від своєї скарги і ймовірно не безкоштовно.
Файл скарги: Скарга
Отже в підсумку ми маємо непрозорі тендерні вимоги, двох пов’язаних учасників з проблемними документами, які розігрують тендер на постачання товарів від державного підприємства, виконуючи роль націночного посередника. І все це Укрзалізниці підносять на блюді в 150 мільйонів гривень. Державний виробник не проти. Державний покупець теж за. Ну і звісно ж приватний посередник. Хто «в темі», а хто «в долі» залишається довірити визначити правоохоронним органам…
3 коментарі