Адміністративна колегія Антимонопольного комітету 28-го серпня прийняла рішення скасувати тендер Укрзалізниці на постачання рейкових скріплень на 290 мільйонів гривень.
Про це на своїй сторінці у ФБ повідомила Державний Упововажений АМКУ Світлана Панаіотіді. Пізніше на порталі ProZorro з’явилось оголошення про результативну частину рішення адмінколегії АМКУ:
«Колегія постановила зобов’язати публічне акціонерне товариство “Українська залізниця” в особі філії “Центр забезпечення виробництва” відмінити процедуру закупівлі – “ДК 021:2015: 34940000-8 — Залізничне обладнання CPV: 34940000-8”, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-05-31-000486-c».
Причиною такого рішення став дискримінаційний підхід залізничників з надання неправомірних переваг компаніям, які пов’язані з бізнес-імперією «Корпорація-КРТ» народних депутатів братів Дубневичів.
В тендері приймало участь 3 учасники: ТОВ «ВМ Трейдінг», ТОВ «Авант-Гарде» та ТОВ «АТ Механіка». Перші два учасники здійснюють посередництво в постачанні продукції ТОВ «НВП «Корпорація КРТ», яка належить дружинам народних депутатів Дубневичів та є своєрідною філією ТОВ «Корпорація КРТ», бонефіціарами якої є безпосередньо народні депутати БПП.
Обидві фірми «зашифрували» свої тендерні пропозиції в форматі «p7s», які неможливо відкрити без доступу до до сервісу перевірки електронних цифрових підписів. Тобто умисно обмежуючи доступ до даних.
Єдиним конкурентом «корпорації» Дубневичів поки безуспішно є ТОВ «АТ Механіка». Попри те, що фірма пропонує значно дешевший товар Укрзалізниця постійно відхиляє тендерні пропозиції з різних підстав.
Цього разу приводом для відхилення пропозиції стало зокрема те, що учасником надані акти приймальної комісії УЗ, які нібито не відповідають вимогам «Порядку поставлення продукції для потреб залізничного транспорту».
Тобто виходить, що сама залізниця дала неправильний документ, за що фірму і дискваліфікували. Іще одним аргументом тендерного комітету стало те, що рішення про затвердження технічних умов на виробництво деталей рейкових кріплень «АТ Механіка» було скасовано Окружним адміністративним судом Києва за позовом ТОВ «Корпорація КРТ».
Підставою для скасування Техумов «АТ Механіка» став лист ДП бюро з стандартизації та нормативного забезпечення на залізничному транспорті «Укрзалізстандарт», у якому зазначено, що ТУ У 27.3-23721759-001:2007, ТУ У 27.3-23721759-002:2007, ТУ У 27.3-23721759-003:2007 та ТУ У 27.3-23721759-004:2007 (виробник АТ «Механіка»)нібито не проходили експертизу «Укрзалізстандарт».
Проте в складі тендерної пропозиції ТОВ «АТ Механіка» надало техумови на виріб – ТУ У 30.2.23721759-023:2014 «Скріплення безпідкладочні пружні проміжні типу КПП-1», на яких наявні підписи зокрема і ДП «Укрзалізстандарт». Отже компанія має затвердженні і чинні ТУ на виготовлення виробу але не має погодження на техумови виробництва деталей цього виробу. Така от складна математика залізничників.
У скарзі до АМКУ ТОВ «АТ Механіка» зазначило, що з 2015 року новим законом «Про стандартизацію» було визначено, що жоден нормативно-правовий акт не повинен містити обов’язку погодження стандартів і ТУ підприємства з будь-якими установами. І тому посилання тендерного комітету на невідповідність пропозиції через скасування судом погодження Укрзалізницею ТУ У 27.3-23721759-001:2007, ТУ У 27.3-23721759-002:2007, ТУ У 27.3-23721759-003:2007 та ТУ У 27.3-23721759-004:2007 є протиправними.
Розглянувши всі доводи скаржника АМКУ вирішив скасувати процедуру закупівлі Філією «Центр забезпечення виробництва» УЗ.
Нагадаємо, що тендер на закупівлю рейкових кріплень не відбувся вже вдруге. Першого разу посередники Дубневичів ТОВ «ВМ Трейдінг», ТОВ «Авант-Гарде» надали невірно оформлені документи і залізниця сама скасувала закупівлю. Раніше залізниця проводила аналогічні закупівлі «без проблем».
Варто зазначити, що екс-помічник народного депутата Ярослава Дубневича Едуард Пушкаренко обіймає посаду першого заступника начальника філії «Центр забезпечення виробництва».
2 коментарі