На початку року Голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун висловив своє незадоволення станом санзасобів у пасажирських вагонах. Проблема дійсно таки важлива, адже й специфічний запах і зовнішній вигляд старенького “знаряддя” може підпсувати враження від подорожі українською залізницею. Тож підлеглі Балчуна кинулись якнайшвидше виправляти ситуацію.
Днями Філія «Центр забезпечення виробництва» оголосила тендер на закупівлю частин туалетів для пасажирських вагонів. Все би нічого та от тільки 250 комплектів туалетів планують закупити за 270 мільйонів гривень.
У вартість 1,08 мільйони гривень входять:
- Підлога туалету (робоча сторона);
- Підлога туалету (неробоча сторона);
- Система туалетна екологічно чиста;
- Комплект кронштейнів, матеріалів і стандартних виробів для монтажу.
Зрозуміти як весь цей недовгий перелік може коштувати так дорого досить складно. Можна, звичайно, уявити, що дані туалети будуть виконані в стилістці санвузлів Межигір’я, або те, що «Система туалетна екологічно чиста» окрім свого природнього призначення має додаткові функції, наприклад спа, масаж і можливо навіть зцілення від хронічних хвороб, але все це чомусь не прописано в тендерній документації.
Звичайно недосвідчений спостерігач скаже, що ніхто не заважає іншим виробникам прийти на тендер з більш дешевими пропозиціями і перемогти на ньому. Але ж це тендер Укрзалізниці, де орудують майстри своєї справи.
Однією з вимог тендерної документації є те, що на запропонований товар має бути «позитивний досвід експлуатації системи не менше 3 років на залізницях України».
Окрім цього потенційний учасник має подати:
- скановану копію листа профільного Департаменту Укрзалізниці про позитивний досвід постачання та використання продукції для потреб залізничного транспорту України;
- скановану копію договору про надання послуг з інспекторського контролю продукції, укладеним з уповноваженою організацією ПАТ «Укрзалізниця» (філія «НДКТІ» ПАТ «Укрзалізниця»);
- скановану копію телеграми Дирекції ради по залізничному транспорту держав-учасниць Співдружності (виявляється є й така, попри те, що учасники співдружності є сторонами військового конфлікту).
Словом виявляється, що туалет – один з найважливіших вузлів пасажирського вагону і тут без попередніх трирічних випробувань в експлуатації просто ніяк. На конку безпека руху!
Отже Укрзалізниця зробила все можливе і неможливе для того аби ніхто сторонній на тендер не з’явиться навіть попри астрономічну ціну. А значить очікувану вартість санвузлів вагонних можна оголошувати дорожче за закупівлі NASA.
Мабуть так буває, коли переможець відомий наперед і є кілька відкритих рахунків офшорних фірм…
Варто зазначити, що в березні залізниця оголошувала ще 2 тендери на закупівлю обладнання туалетів пасажирських вагонів на суму 126 мільйонів гривень. Таким чином Укрзалізниця вкладе в туалети (в прямому сенсі цього слова) щонайменше 400 мільйонів гривень.
1 Коментар