Протягом останніх декількох місяців фаворитом тендерних закупівель дизпалива “Укрзалізниці” стала маловідома компанія “Трейд Комодіті”. У пропозиціях до тендеру компанія, як правило, значно занижує ціну свого товару, однак, згодом після перемоги, щонайменше двічі або і тричі змінює ціну у бік збільшення, пишуть “Подробности”
Так, за даними порталу публічних закупівель ProZorro, данями “Трейд Комодіті” в тендері на закупівлю 50 тис. тонн ДП звернулося до УЗ з вимогою підвищити очікувану вартість дизпалива до 20 900 грн за тонну.
У “Трейд Комодіті” зокрема, завили, що сума тендеру “Укрзалізниці” в 952,9 млн грн не дозволить нафтотрейдерам поставити дизпаливо.
“Очікувана вартість зазначеного предмета закупівлі визначена як 19 059 грн/т, що нижче ринкової ціни. Станом на 2 грудня обґрунтованою ринковою ціною є 20 900 грн/т”, — йдеться в документі.
У вимозі також сказано, що у разі, якщо “Укрзалізниця” не підвищить ціну, то має тоді закупити менший обсяг пального.
Як відомо, напередодні “Трейд Комодіті” виграла один з тендерів “Укрзалізниці” із закупівлі 40 тис. тонн палива, коли запропонувало ціну на дизпаливо, що була значно нижче ринкової.
За для перемоги у тендері, “Трейд Комодіті” запропонувало ціну на рівні 17 896 гривен за тону. Хоча ринкова ціна ДП тоді становила – 18 820 гривен.
Відомо, що трейдери після перемоги у тендері мають право змінювати ціну як у бік зменшення, так і в бік збільшення.
Експерти ринку з цього приводу висловили впевненість, що “Трейд Комодіті” після підписання договору про поставу пального значно збільшить його вартість для УЗ.
Такі висновки дозволяє робити попередня практика діяльності “Трейд Комодіті”. Адже у тендері на поставку ДП Міноборони (в березні поточного року), після перемоги, трейдер три рази збільшував ціну на свій товар. МО було змушене придбати ДП у компанії за ціною, що значно перевищувала ринкову.
В УЗ побоюється, що і в тендері на 40 тис тон ДП “Трейд Комодіті” значно завищить ціну. І за таких умова, залізничники лишаться без потрібного об’єму пального, що може призвести до зупинки перевезень на невизначений час.
Цікавим є і той факт, що “Укрзалізниця” нещодавно оприлюднила нові умови проведення тендерів, повідомивши про спрощення процедури. У компанії тоді зібрали всіх провідних трейдерів, з якими працювали раніше – ОККО, ВОГ, Елемент-Нафта. Були присутні і представники “Трейд Комодіті”.
На зустрічі залізничники розповіли про кризовий запас палива і попросили операторів не затягувати ні процедуру торгів, ні процес відвантаження палива.
Сторони домовилися, що жоден з гравців в разі програшу не стане блокувати процедуру шляхом оскарження переможця тендера в АМКУ, а також про те, що переможець поставить ДП по законтрактованої ціною, не змінюючи її.
Крім того, була і домовленість про те, що обсяг початкових поставок буде не менше 50% від всієї потреби «УЗ», враховуючи критичні залишки пального в “Укрзалізниці”. Великі трейдери готові бути видати позику залізничникам.
Тепер, коли, учасники, які залишилися за порогом конкурсу, впевнені, що “Трейд Коммодити” буде робити спроби підняти заявлену раніше вартість, не виключено, що іншим гравцям ринку доведеться оскаржити даний тендер в АМКУ.
Залізничники ж знову будуть змушені шукати шляхів перепозичити у відомих трейдерів пальне, як це часто буває.
Додамо, що діяльністю компанією “Трейд Комодіті” наразі вже зацікавилися правоохоронні органи. Зокрема, і через дані про її приналежність до бізнес-інтересів російського олігарха Адамовського.
1 Коментар