“Дарницький вагоноремонтний завод” оголосив переможця в тендері на постачання 250 напіввагонів з очікуваною вартістю 299 940 000 грн.
У тендері брало участь тільки два підприємства ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод” (ПАО “КВБЗ”) та ПрАТ “Верхньодніпровський машинобудівний завод” (ПрАО “ВМЗ”) з пропозиціями 299 938 500 грн. та 299 940 000 грн. відповідно. Тобто різниця між пропозиціями конкурентів склала 1 500 грн. або 0,0005%.
Таким чином перемогу в тендері святкує ПАО “КВБЗ”, проте і за перемоги ПрАО “ВМЗ” кременчуцькі вагонобудівники теж не сумували б, адже останнє пропонує продукцію того ж таки “Крюківського ВБЗ”.
У наданих документах ПрАО “ВМЗ” є не тільки договір про дилерство з ПАО “КВБЗ”, а й довідки кременчуцького підприємства про наявність обладнання та довідка про наявність кваліфікованого персоналу.
Така ситуація може свідчити про наявність відкритих антиконкурентних узгоджених дій учасників, за які згідно українського законодавства передбачені штрафні санкції.
За узгоджені дії учасники тендеру можуть бути покарані штрафом до 30% від доходу з реалізації товару, пов’язаного з порушенням. В даному випадку максимальний можливий штраф – 100 мільйонів гривень.
Проте, врахувуючи наявну практику, розслідування антиконкурентних дій Антимонопольний комітет проводить протягом довгих місяців, а інколи й років. Тож результати цього тендеру можуть відгукнутись “Крюківському вагоноюудівному” вже в далекому майбутньому.
Нагадаємо, що більшість з оголошених останнього разу вагонних тендерів не відбулися через відсутність мінімальної кількості учасників. Аналогічна ситуація відбувалася і в лютому 2017 року, коли такими діями вагонобудівники вимагали підвищити очікувану вартість закупівлі. Укрзалізниця спочатку запевняла про невідповідність таких вимог і обгрунтованість очікуваної вартості, а вже за місяць підняла ціну на 22%.
З 6000 вантажних вагонів, які планувалося закупити у приватних вагонобудівників протягом 2017 року УЗ може підписати контракти тільки на постачання 500 вагонів.
Загалом протягом року УЗ оголошувала 40 тендерів на закупівлю напіввагонів, з яких успішними стали тільки 5. Але в трьох з них замовник скасував результати вже після оголошення переможця. Таким чином за рік залізниця змогла отримати тільки 2 контракти.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.