Під час зустрічі представників Укрзалізниці, Державної регуляторної служби та бізнесу представники залізничного монополіста поділилися планами позбавити бізнес від корупційного ярма розподілу вагонів “за додаткову вартість”.
Про це у своєму ФБ написав фінансовий директор компанії Андрій Рязанцев.
За словами посадовця великою проблемою залишається те, що експедитори, які орендують вагони в УЗ потім віддають їх під замовлення бізнесу в 7-9 разів дорожче ніж отримують від Укрзалізниці.
Так як залізниця покриває замовлення вагонів від промисловості всередньому близько 30-40% від потреби, бізнес змушений переплачувати та користуватись послугами експедиторів, які часом мають привілейований доступ до вагонів Укрзалізниці.
Директор з економіки і фінансів залізниці підсумував:
“УЗ одержує в рази менше за свої вагони ніж за них платять вантажовідправники. Для порівняння, на даний момент добова вартість користування вагоном ПАТ «Укрзалізниця» (середня розрахункова за фактичними даними 9 місяців 2017 року) у порівнянні з ринковими цінами така:
Напіввагон власності ПАТ «Укрзалізниця» – 81 грн/доба, ринкова ціна – 700 грн/доба;
Цистерна для темних нафтопродуктів власності ПАТ «Укрзалізниця» – 85 грн/доба, ринкова ціна – 200 грн/доба;
Зерновоз власності ПАТ «Укрзалізниця» – 254 грн/доба, ринкова ціна – 600 грн/доба”.
Таким чином менджмент залізниці вважає, що компанія має перейти від державного регулювання тарифів до ринкового, що нібито знищить поле для корупції на ринку розподілу вагонів.
“Ми ж плануємо у найкоротший час завершити зміни в збірник тарифів і направити справедливо отримані від подолання корупції кошти на оновлення та модернізацію Укрзалізниці“, – зазначив посадовець.
При цьому ряд експертів вважають, що такі зміни можуть не дати необхідних змін доки розподіл вагонів залежить від рішень конкретних посадовців, в тому числі регіональних філій. Стратегія розвитку Укрзалізниці зокрема передбачає створення окремої компанії з обслуговування вантожовідправників, яка не матиме регіональної належності. Проте створення цієї компанії поки публічно не розпочато.
Іще одним важливим кроком є повний перехід на автоматизований розподіл вагонів, який поки частково використовується в окремих видах залізничних перевезення.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.