Останній рік Філія «Центр управління промисловістю» Укрзалізниці просто таки прославилася тендерами на закупівлю необроблених дерев’яних шпал. Минулого літа за оборудки з «накрученою» вартістю деревини НАБУ затримала одного з високопосадовців філії, та як з’ясувалося це не стало вакциною для запобігання подальших махінацій.
Вже в цьому році тендери на постачання необроблених шпал з мільйонними сумами почали вигравати новонароджені фірми зі штатом у 2-3 працівника або зареєстровані за фіктивними адресами.
Детально в розслідуванні: ЗАЛІЗНИЦЯ ЗАКУПИЛА ДЕРЕВ’ЯНИХ ШПАЛ НА 25 МІЛЬЙОНІВ, В ПЕРЕМОЖЦЯХ ФІРМИ-НЕМОВЛЯТА
В травні-червні 42 мільйони отримала фірма депутата районної ради на Львівщині з 4-ма робітниками стрічкової пилорами.
Але на цьому пригоди зі шпалами не завершились. Останній тендер на цей товар, очікуваною вартістю 3,3 мільйони гривень виграв «новачок» – ТОВ «Підприємство «ПМС». Фірма запропонувала найнижчу ціну серед учасників (якими також були фігуранти попередніх наших розслідувань ТОВ «Баліста» та ТОВ «Експрес 399»).
На перший погляд фірма з міста Жовква перемогла у чесній боротьбі навіть знизивши ціну на 100 тисяч гривень. Проте компанія має дуже багато секретів.
Розпочинаються вони з сертифікату на продукцію, який було видано тільки 9 серпня цього року. За два дні до кінцевого терміну подачі документів в тендері.
Адреса реєстрації ТОВ «Підприємство «ПМС» – місто Жоква, Львівської області, вулиця Воїнів УПА 24, офіс №37. Проте за цією адресою ми знаходимо стару двоповерхову будівлю без будь-яких ознак існування серйозної компанії.
Жоква, вулиця Воїнів УПА, 24 – фото Google maps
Виробничі потужності фірми згідно сертифікату розташовані в селі Полонична, Кам’янко-Бузького району, що за 60 кілометрів від Жовки. Щоправда існування потужної деревообробної бази в селищі чисельністю 620 жителів досить сумнівне.
В своїй довідці про штат та виробничі потужності ТОВ «Підприємство «ПМС» вказало, що має тільки 3 працівника: директора і двох теслярів з дворічним стажем роботи. Виробничі потужності фірми складають орендоване нежитлове приміщення на 225 квадратних метрів, орендована пилорама та два орендованих верстати.
При цьому згідно тендерної документації ТОВ «Підприємство «ПМС» має поставити залізниці до кінця року 935 м3 необроблених дерев’яних шпал. Для чого необхідно обробити близько 1500 м3 хвойного половника. Виконати такі обсяги робіт з додержанням усіх норм і стандартів силами двох теслярів та однією пилорамою досить проблематично, якщо не сказати неможливо.
Питання викликає і вартість товару. Ціна шпали І типу за результатами тендеру склала 415 гривень за одиницю з ПДВ. ІІ типу – 395 гривень за одиницю. Тоді як на ринку вартість непросочених дерев’яних шпал становить 300–330 гривень за штуку. Тобто на 20% дешевше.
Таким чином Центр управління промисловістю демонструє абсолютну непоступливість в тенденціях схеми закупівлі дерев’яних шпал. Яке справжнє походження цих товарів і чи будуть вони поставлені взагалі – питання, яке містить в собі загрозу безпеці руху. Кожного року залізниця спускає понад 100 мільйонів гривень в з дуже сумнівними фірмами.
Стосовно цьогорічних закупівель дерев’яних шпал редакція ZБК підготувала та направила звернення до правоохоронних органів та керівництва Укрзалізниці. Тож чекаємо відповідей.
1 Коментар