Після публікації статті «Змова року: «багатоходівка» від вагонних магнатів і оточення Грановського» до редакції ZБК через ФБ звернувся голова експертної комісії Олег Крехівський, на результати якої посилався Крюківський ВБЗ в аргументації підвищення очікуваної вартості напіввагонів.
Можливість змови між вагоновиробниками пан Крехівський назвав «ні що інше, як свідоме спотворення фактів і юридично нікчемні авторські «здогадки».
Звідки така переконаність у голови експертної комісії (нібито незалежного органу) з приводу можливої узгодженості дій окремих компаній сказати важко. Але, певно, причини на те є.
Претензіями голови комісії стало те, що в статті зазначена вартість виробництва вантажного вагону, визначена комісією в 812 тисяч гривень, тоді як це вартість витрат на матеріали, запчастини та енергоносії. За словами голови комісії нею нібито було встановлено, що обґрунтована ціна вантажного напіввагону з прибутком і виробничими витратами становить 1 014 480,45грн.
«Середня вартість без урахування ПДВ будівництва напіввагона на візках, модернізованих по проекту С14.01, у ринкових цінах, становить 1 014 408,45 грн.», – зазначив голова експертної комісії.
В підтвердження своїх слів пан Крехівський надав протокол засідання експертної комісії від 29 березня 2017 року в якому щоправда немає жодних згадок про 1 014 408,45 грн.
На звернення з проханням надати документальне підтвердження інформації про те, що комісією встановлена ринкова ціна вагона в 1,014 мільйона гривень пан Крехівський відмовився надавати такі підтвердження зазначивши:
«Всі питання треба було задавати до публікації. Тієї інформації, що Вам надано, достатньо для публікації спростування і вибачення перед національними виробниками».
Варто зауважити, що більшість членів «експертної комісії» становлять саме представники цих «національних виробників» (більшість з яких правда записані на офшори і громадян інших країн).
Окрім цього в протоколі наявні цікаві дані. Так вартість витрат на оплату праці з нарахуваннями при виробництві вантажного вагону згідно протоколу становить всього 35 тисяч гривень. Що складає 4% від вартості прямих витрат на виробництво вагона.
Якщо відняти відрахування і податки, то фактична оплата праці працівників, задіяних у виробництві напіввагона, складає всього 20 тисяч гривень.
В цей же час, експерт зазначає, що мінімальний рівень рентабельності підприємства становить 10%. Отже завод має заробляти на виробництві вагона в 2,5 рази більше ніж всі працівники, які залучені до його виробництва.
При цьому при отриманні замовлення на 3 мільярда гривень (запланований на рік обсяг) вагонобудівники мають отримати прибутки від Укрзалізниці в розмірі 300 мільйонів гривень.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.