Нещодавно АТ “Укрзалізниця” провела перші в своїй історії конкурентні закупівлі природного газу. Хоча конкурентними вони виявилися скоріше за формою процедури, ніж за перебігом торгів, проте раніше УЗ взагалі купувала газ за договором 2004 року.
Постачальниками газу для залізниці на 350 млн. грн. стали 2 компанії: ТОВ “Юг-Газ” та ТОВ “ГК “Інвестсервіс”. Ціна обох учасників скала близько 4,6 грн./м3 без ПДВ, або 5,55 грн./м3 з ПДВ.

Така ціна в 2 рази перевищувала середню ціну в аукціонах на постачання природного газу за трваень-червень в системі ProZorro.
Той же ТОВ “Юг-Газ” на тендерах інших замовників пропонував ціну від 2,0 до 3,6 грн./м3 блакитного палива.
В тендері Головного управління ДПС в Івано-Франківській області “Юг-Газ” за результатами аукціону запропонувало ціну 2,09 грн./м3 з ПДВ.
В тендері ДП “Морський торгівельний порт “Южний” ціна “Юг-Газу” склала 3,6 грн/м3 з ПДВ.
А для Сумського аграрного державного університету – 2,45 грн./м3 з ПДВ.
При цьому всі ці тендери відбувалися на закупівлю обсягів газу в десятки разів менших ніж для Укрзалізниці.
Аналогічна історія й іншого постачальника Укрзалізниці – ТОВ “ГК “Інвестсервіс”. В інших тендерах він пропонував ціну в 3,85 грн./м3 з ПДВ ще в квітні, коли ціни на ринку були значно вищими. Це в 1,5 рази дешевше, ніж в тендері залізниці.
Після укладання договорів з ТОВ “Юг-Газ” та ТОВ “ГК “Інвестсервіс” Укрзалізниця все таки підписала додаткову угоду на зменшення ціни природного газу, але тільки на 1 гривню за м3 і тільки на серпень (близько 3% загального об’єму). На наступні 97% об’єму ціна залишається на рівні 5,6 грн./м3 з ПДВ.
Причиною надвисокої ціни природного газу в тендері на 350 млн. грн. від Укрзалізниці стало те, що єдиними допущеними учасниками до аукціону стали тільки 3 компанії, які фактично не конкурували між собою.
В тендерах інших замовників кількість учасників в цій категорії закупівель складає близько 8-10 на тендер.
Суттєвою перепоною участі в закупівлях Укрзалізниці є вимоги надання колосального тендерного забезпечення. В закупівлі природного газу тендерне забезпечення з учасника складало 5,8 млн. грн. А от в закупівлі електроенергії – більше 100 млн. грн. Майже всі учасники, які активно торгуються на тендерах інших замовників, не готові на такі умови. Що дозволяє Укрзалізниці закуповувати природній газ і електроенергії за неконкурентними цінами.
ТОВ “Юг-Газ” є постачальником газу для Укрзалізниці з 2004 року. ЇЇ засновником є кіпрська «Оланаріо Венчерз Лімітед», ТОВ «КУА «Юг-інвест» і ТОВ «Дистрибуційна сервісна компанія», а бенефіціаром через офшор вказано Євгена Гіндіна. Раніше засновниками були ПАТ «Одесагаз» та вірґінська «Клінтел-Гас Лімітед», а бенефіціаром значився одеський адвокат Михайло Партікевич – бізнес-партнер власника «Одесагазу» Ігоря Учителя.
Полтавське ТОВ “ГК “Інвестсервіс” Марини Семеренко видання «Полтавщина» пов’язало з депутаткою Полтавської міськради Ліліаної Бєлашовою. Її чоловік Сергій Бєлашов співволодіє іншим діючим постачальником газу для залізниці – ТОВ «Скела Терціум», з яким УЗ укладала контракти без проведення тендерів.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.