“Південно-Західна залізниця” провела два тендери (UA-2019-07-26-000978-b, UA-2019-07-26-001316-b) на надання послуг з ремонту обладнання рейкового автобуса PESA.
Згідно з тендерною документацією капітальному ремонту в об’ємі КР-1 підлягають п’ять силових установок PESA PACK. Тендери розділено по комплектації силового устаткування:
Тендер №1 Двигун MAN D2876 LUE 623, насос охолоджуючої рідини гідропередача Т211re4, компресор, паливний насос, стартер, генератор – 3 послуги;
Тендер №2 Двигун MTU 6R183 TD13H, насос охолоджуючої рідини гідропередача Т211re3, компресор, паливний насос, стартер, генератор – 2 послуги.
До обох тендерів було допущено тільки дві фірми: ТОВ “ГЕЛІОС ІНВЕСТ ГРУП” та ТОВ “ГАЛ ПАРТС”. Фірми пропонували, за виконання послуг з ремонту, майже однакову вартість. Різниця в пропозиціях становила всього 5 тис. грн., що не перевищувало 0,04% від максимальної пропозиції учасників. Проте попри таку мізерну різницю жоден з конкурентів не знизив своєї вартості під час проведення торгів.

За результатами обох тендерів ТОВ “ГЕЛІОС ІНВЕСТ ГРУП” отримало перемогу на загальну суму 28 млн. грн.
Фірма переможець зареєстрована в Києві у квартирі свого власника Бовкуновича Віктора Миколайовича. Серед обширної кількості видів діяльності “ГЕЛІОС ІНВЕСТ ГРУП” присутня торгівля: електроенергією, деревиною, нерухомим майном, електронним устаткуванням, господарськими товарами та літаками. Також фірма надає послуги: будівництва, дослідження громадської думки, працевлаштування та ремонту транспортних засобів.
До початку 2019 року фірма займалась сільським господарством та називалась “ГОРІХОВИЙ САД”.
У своїй довідці про наявність персоналу “ГЕЛІОС ІНВЕСТ ГРУП” вказує всього двох працівників, проте в сертифікатах про навчання даних людей вказано, що вони являються працівниками ТОВ “УКРРОСТЕХНО”. Фірмою надано сертифікати на проходження курсу навчання по обслуговуванню двигуна MAN D20, проте роботи мають виконуватись на іншій серії двигуна, а також згідно тендерної документації ремонту підлягає ще й двигун MTU на обслуговування якого, у переможця сертифікату немає.


Таким чином, два “орендованих” співробітники мають виконати роботи на суму у 28 млн. грн.
В підтвердження виконання аналогічних робіт “ГЕЛІОС ІНВЕСТ ГРУП” надає у своїй тендерній документації два договори з ПП “ТЕЙКІТ” та ПП “БРОКЕР-АГЕНТ”. Предметом договору з “ТЕЙКІТ” є закупівля двигуна фірми MAN. До кінця не зрозуміло, як наданий договір може бути аналогічним до надання послуг з капітального ремонту силової установки.

Предметом іншого договору з “БРОКЕР-АГЕНТ” є надання послуг по ремонту гідропередачі та системи охолодження силової установки рейкового автобуса PESA PACK. Одразу виникає логічне питання, де у фірми “БРОКЕР-АГЕНТ”, яка навіть не бере участі в державних закупівлях, взявся рейковий автобус PESA. Проте, якщо дивним чином “ГЕЛІОС ІНВЕСТ ГРУП” все-таки чесно виконала даний договір, то і це не можна рахувати як аналогічний, адже ремонт проводився не всій силовій установці, а лише допоміжному обладнанню – гідропередачі та системі охолодження.

Таким чином фірма без досвіду роботи, без кваліфікованих працівників та офісу проведе ремонт залізничній техніці на десятки мільйонів гривень.
1 Коментар