ДП «Харківський машинобудівний завод «ФЕД», який нещодавно розіграв з ТОВ «Техноекотрейдінг» 8 закупівель Укрзалізниці на постачання запчастин до гальмівного обладнання вагонів, стверджує, що не вступав в змову з «фірмами-прокладками».
Нагадаємо, що ТОВ «Техноекотрейдінг» є постачальником російських запчастин від АО «МТЗ Трансмаш». Ця компанія систематично отримує замовлення від залізниці на сотні мільйонів гривень щороку та має на своєму рахунку замовлення від УЗ на 830 млн. грн.
В останніх 8 тендерах загальною вартістю 31 млн. грн. Укрзалізниця розділила закупівлі по 2 лоти. В результаті переможцями стали ДП «ХМЗ «ФЕД» та ТОВ «Техноекотрейдінг», які отримали по половині загальної суми замовлення і фактично не конкурували в аукціонах між собою.
Проте у ДП «ХМЗ «ФЕД» знайшлося пояснення такому перебігу тендерних процедур: державна компанія, нібито, прийняла рішення приймати участь не по всіх лотах, бо остерігається штрафів за несвоєчасне подання продукції замовнику та те, що виробник, не має можливості планувати виробництво у зв’язку з окремою процедурою отримання рознарядки від УЗ та можливістю замовника в односторонньому порядку відмовлятися від замовлення.
Хоча цими аргументами складно пояснити випадковість розподілу закупівлі порівну при відсутності конкуренції в аукціонах і мінімальну різницю цін учасників.
Винуватцем зростання ціни на продукцію також, нібито, є Укрзалізниця:
«Окремо звертаємо увагу на значне зростання
відтермінування оплати в документації Філії «ЦЗВ» АТ «Укрзалізниця» з 10
банківських днів у грудні 2018 року до 30 банківських днів у 2019 році, що
також впливає на зростання рівня цін, оскільки заморожує оборотні кошти
будь-якого постачальника і кредитує вказаний суб’єкт господарювання на значно
більший термін.
У той же час із інформації, яка перебуває у вільному доступі,
відомо, що заборгованість АТ
«Укрзалізниця» перед своїми постачальниками може досягати навіть 150 днів
прострочення з дати отримання вказаним Акціонерним товариством продукції», – йдеться в повідомленні заводу.
Також «Харківський машинобудівний завод «ФЕД» звинувачує ZБК в некоректності порівняння цін на весь повітрерозподільник і його частини, які закуповуються за останніми тендерами.
При цьому слід зауважити, що раніше ДП «ХМЗ «ФЕД» пропонував повітророзподільник 483 в зборі вдвічі дешевше від «прокладок» російських аналогів.

В грудні минулого року ціна за повітророзподільник 483 складала 13 485,44 грн. без ПДВ за одиницю. Цього року той же «ХМЗ «ФЕД» продає лише магістральну і головну частину повітророзподільника 483 по 14 455,95 грн. без ПДВ.

Таким чином завод Укроборонпрому підняв ціни для Укрзалізниці до рівня фірм-прокладок, які систематично розігрували закупівлі залізниці.
Детально по темі:
ПІСЛЯ ПУБЛІКАЦІЇ ZБК ЗАВОД «УКРОБОРОНПРОМУ» ПОЧАВ ВИГРАВАТИ ТЕНДЕРИ УЗ… АЛЕ БЕЗ «ЗРАДИ» НЕ ОБІЙШЛОСЯ
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.