Як повідомляло раніше ZБК «Українська залізниця» впродовж минулого року постійно відмовляла в підписанні контрактів ДП «Харківський механічний завод «ФЕД» концерну «Укроборонпром», яке перемагало в тендерах на постачання автогальмівного обладнання вантажних вагонів. «ХМЗ «ФЕД» пропонував продукцію власного виробництва, проте залізниця завжди підписувала контракти виключно з посередниками російського виробника АО «МТЗ Трансмаш».
Детально читайте: УКРЗАЛІЗНИЦЯ НЕ ПІДПИСАЛА ДОГОВОРИ ІЗ ЗАВОДОМ УКРОБОРОНПРОМУ АБИ ЗАКУПИТИ РОСІЙСЬКІ ЗАПЧАСТИНИ В УЛЮБЛЕНОЇ ПРОКЛАДКИ
Через 1,5 місяці після публікації філія «Центр забезпечення виробництва» визначила переможців в чергових тендерах на постачання автогальмівного обладнання вагонів. І згідно повідомлень про намір укласти договір ДП «Харківський механічний завод «ФЕД» вперше може отримати велике замовлення на загальну суму 14,7 млн. грн. Але без неприємного присмаку «зради» не обійшлося.
Замовник визначив переможців в 8 тендерах загальною очікуваною вартістю 30,8 млн. грн. Кожен з тендерів складався з двох лотів: один лот на закупівлю 2800 одиниць головної частини вагонного повітрерозподільника, інший лот на закупівлю магістральної частини того ж повітрерозподільника і деяких запчастин до нього.
Навіщо було розділяти один тендер, на закупівлю запчастин до одного вузла стає зрозумілим при перегляді тендерних пропозицій учасників.
ДП «Харківський механічний завод «ФЕД» чомусь в 7 тендерах подає свою пропозицію тільки на 1 лот – магістральні частини повітрерозподільників. Його конкурентами у всіх тендерах виступають добре відоме ТОВ «Техноекотрейдінг» та його «вічний формальний конкурент» ТОВ «Глорія-Трейд».
А от в лотах на постачання головної частини повітрерозподільника подають пропозицію тільки останні 2 фірми.

Можна було би припустити, що державний ХМЗ «ФЕД» просто не випускає головні частини вагонних повітрерозподільників, але в останньому восьмому тендері він подається на обидва лоти і зазначає, що є виробником цієї продукції.

Всі лоти на постачання магістральної частини були меншими по очікуваній вартості за лоти по головним частинам повітрерозподільників. А так як один з тендерів «ХМЗ «ФЕД» виграв по обом лотам, то йому дісталася рівно половина від замовлення – 14,7 млн. грн.
Тендер | Лот №1 (магістральна частина) | Лот №2 (головна частина) |
UA-2019-04-10-002667-a | ДП «ХМЗ «ФЕД» – 1,55 млн. грн. | ТОВ «Техноекотрейдінг» – 2,3 млн. грн. |
UA-2019-04-10-001727-b | ДП «ХМЗ «ФЕД» – 1,55 млн. грн. | ТОВ «Техноекотрейдінг» – 2,3 млн. грн. |
UA-2019-04-10-001688-b | ДП «ХМЗ «ФЕД» – 1,55 млн. грн. | ТОВ «Техноекотрейдінг» – 2,3 млн. грн. |
UA-2019-04-10-001681-b | ДП «ХМЗ «ФЕД» – 1,55 млн. грн. | ТОВ «Техноекотрейдінг» – 2,3 млн. грн. |
UA-2019-04-10-000940-c | ДП «ХМЗ «ФЕД» – 1,55 млн. грн. | ТОВ «Техноекотрейдінг» – 2,3 млн. грн. |
UA-2019-04-10-000892-c | ДП «ХМЗ «ФЕД» – 1,55 млн. грн. | ТОВ «Техноекотрейдінг» – 2,3 млн. грн. |
UA-2019-04-10-000837-c | ДП «ХМЗ «ФЕД» – 1,55 млн. грн. | ДП «ХМЗ «ФЕД» – 2,3 млн. грн. |
Зважаючи, що різниця в цінових пропозиція всіх учасників складала кілька гривень і «конкуренти» не знижували їх, порівну розділивши великий пиріг закупівлі між «ХМЗ «ФЕД» і «Техноекотрейдінг», вірогідність змови неймовірно висока.
Залишається лише здогадуватись, хто міг змусити підприємство Укроборонпрому домовлятися з приватною і дуже сумнівною фірмою розділити «по-чесному» закупівлю Укрзалізниці.
Якщо раніше “ФЕД” пропонував продукцію за цінами в 2 рази нижче від цін російських посередників, то в останніх закупівлях цінові пропозиції представника державного концерну і посередника АО “МТЗ Трансмаш” були аналогічними.
Так, наприкінці 2018 року ДП «Харківський механічний завод «ФЕД» пропонував весь повітрерозподільник взборі за ціною 13 485,44 грн. без ПДВ. Зараз же лише головна і магістральна частина цього повітрерозподільника будуть постачатись за ціною 14 455,95 грн. без ПДВ.

Пояснити двократне підвищення ціни від державного підприємства інакше, як домовленістю з представниками “Техноекотрейдінг” дуже складно. В результаті підприємство Укроборонпрому отримає від Укрзалізниці ту ж суму, якби виграло всю закупівлю за чесною ціною. А “Техноекотрейдінг” отримає чергові мільйони з подвійною вигодою на російські запчастини.
Загалом же від початку року АТ «Українська залізниця» провела закупівлі запчастин до автогальмівного обладнання вагонів на загальну суму 192 млн. грн. Окрім останніх 8 тендерів решту закупівель розігрували виключно 3 пари учасників:
ТОВ «Техноекотрейдінг» – ТОВ «Глорія-Трейд» (38 тендерів)
ТОВ «Мантікор» – ТОВ «М-Гранд» (9 тендерів)
ТОВ «Техноекотрейдінг» – ТОВ «М-Гранд» (10 тендерів)
В результаті ТОВ «Техноекотрейдінг» перемогло в закупівлях на суму 142,8 млн. грн., а ТОВ «Мантікор» на 34 млн. грн.
ТОВ «Техноекотрейдінг» має цілу низку кримінальних справ. Фірму зареєстровано в дачному масиві передмістя Києва по вулиці Лісозахисній 11Б.
В своїх довідках «Техноекотрейдінг» зазначало, що має лише 2 працівника. Але цього виявилося достатньо, аби виграти тендери Укрзалізниці на 830 млн. грн.
Останні 2 роки фірма виграє по чверть мільярда. Вона є посередником в постачанні російським запчастин, які виготовляють на АО «МТЗ Трансмаш».
ТОВ «Глорія-Трейд», постійний «конкурент-невдаха», зареєстроване за адресою масової реєстрації в м. Вишгород.
Скромний двоповерховий будинок №1 по вулиці Шолуденка у Вишгороді примудрився вмістити в себе 194 компанії. Однією з них і є ТОВ «Глорія-Трейд».

ТОВ «Мантікор» також зареєстрована за адресою масової реєстрації і почала перемагати в тендерах Укрзалізниці буквально з моменту реєстрації. Фірма має на своєму рахунку 200 млн. грн. контрактів з Укрзалізницею на постачання абсолютно різноманітних товарів – від запчастин локомотивів до гумово-технічних виробів.
«Мантікор» зареєстрований за однією адресою з компаніями бізнесмена Капирулі, чиї фірми роками отримують тендери Укрзалізниці на сотні мільйонів. В тому числі і на посередництві при постачанні російських запчастин.
Позначки:ДП "ХМЗ "ФЕД", ТОВ «Техноекотрейдінг», ТОВ «Техноекотрейдінг» та ТОВ «Глорія-Трейд», Укроборонпром
2 коментарі