Протягом опалювального сезону УЗ витратила на закупівлю кам’яного вугілля понад 130 млн. грн. При чому ціна вугілля для залізниці чомусь значно дорожче від цін інших замовників ProZorro. А основними постачальника кам’яного вугілля стали дуже сумнівні компанії.
Основним видом вугілля, яке закуповує Укрзалізниця є марка ДГ 13-100 (або еквівалет). Цей вид вугілля закуповують багато інших замовників в Україні. Але чомусь значно дешевше, ніж залізниця.
Так «Комаргородське вище професійне училище» закупило 260 тон вугілля марки ДГ 13-10 за середньою ціною 2 639 грн/т.
Відділ освіти Крижопільської РДА закупив 359 тон цього вугілля по 2 649 грн/т.
Середні ціни ж замовників в Україні на вугілля ДГ 13-100 складали 2,5 – 3,5 тис. грн. за тону протягом 2018-2019 років.

Але Укрзалізниця примудрилася закуповувати таке ж паливо до двох разів дорожче.
Зокрема Філія «Пасажирська компанія» провела закупівлю 3417 т. вугілля марки ДГ 13-100 з середньою ціною 4 590 грн/т. В цьому тендері залізничники з 6 пропозицій учасників дискваліфікували 5 і обрали найдорожчу пропозицію. Щасливим переможцем стало ТОВ «Коларес-Брокерс».
В іншому тендері Укрзалізниця відхилила пропозицію дешевшу на 2 мільйони грн. на користь найдорожчого «Коларес-Брокерс».
В обох цих тендерах УЗ не тільки обрало найдорожчу пропозицію – в подальшому замовник уклав ряд додаткових угод з постачальником, що призвело до збільшення ціни іще на 20%. Так з початкових 4 590 грн/т ціна перетворюється в 5 485 грн/т. А це майже вдвічі дорожче, від цін, за якими закуповують інші замовники значно менші партії аналогічного вугілля.

Приблизно за таким же сценарієм відбувається більша половина тендерів Укрзалізниці. ТОВ «Коларес-Брокерс» стає головним постачальником вугілля для Укрзалізниці. При цьому компанія не продає вугілля більше жодному замовнику в Україні.

На рахунку «Коларес-Брокерс» вугільні контракти на 65 мільйонів тільки за останній рік. При цьому, фірма нібито мала би займатися саме брокерськими послугами, а ніяк не постачанням твердого палива.
Раніше ТОВ «Коларес-Брокерс» продавало залізниці автомобільні шини, конвеєрні стрічки, електрощітки та інше обладнання. Але останнім часом компанія перейшла на вугільні тендери.
«Коларес-Брокерс» фігурує в кримінальній справі щодо розкрадання 50 мільйонів грн. на закупівлі європейських рейок UIC-60. В тій схемі компанія здійснювала ввезення в України рейок та проводила митні операції, а безпосередньо на залізницю за завищеною вартістю рейки вже збувало ТОВ «НВП «Спецтехносервіс».
«Коларес-Брокерс» також неодноразово використовувалося в ролі формального конкурента в тендерах на постачання запчастин для залізничної техніки. Зокрема воно виступало формальним конкурентом прокладки ТОВ «Мантікор», яка має контракти з Укрзалізницею на понад 200 млн. грн.
ТОВ «Коларес-Брокерс» зареєстроване в кімнаті №303 по вулиці Деревлянській №13. Статутний капітал фірми складає 1000 грн.

Записаний власник «Коларес-Брокерс» – Марія Семенівна Яхніна також володіє ТОВ «Картронік Медікал» та ТОВ «В-Енерджі». Людина з аналогічними даними також зареєстрована як ріелтер з продажу нерухомості.
Згідно тендерної документації ТОВ «Коларес-Брокерс» поставляло для залізниці вугілля від ТОВ «ЗФ «Богучарская» та ТОВ «Вугілля-Інвест».
ТОВ «ЗФ «Богучарская» фігурує в кримінальній справі СБУ №22015070000000031, згідно матеріалів якої «вугільна продукція надходила кінцевим отримувачам безпосередньо з ТОВ «ЗФ Богучарська» (м. Донецьк), виробничі потужності якого за наявною інформацією розташовані на території, що контролюються т.зв. «ДНР» і яка стягує з розташованих там підприємств податки до так званого «Міністерства доходів і зборів ДНР» в розмірі 2,5% від обороту та 2,5% від вартості продукції, яка вивозиться в підконтрольні Україні території».
За іншою кримінальною справою, на цей раз Державної фіскальної служби, №32015100110000193 ТОВ «ЗФ «Богучарская» фігурує у розслідуванні про ухиляння від сплати податків на 197 мільйонів гривень.
Під час проведення розслідування встановлено, що група фірм, в тому числі «ЗФ «Богучарская», не мають на підконтрольній території ні основних фондів, ні технічного штату, ні транспортних засобів ні іншого устаткування, необхідного для добування вугілля.
Таким чином кошти, які отримувала фабрика перераховувались на непідконтрольну територію України і з них сплачувались податки в казну так званої ДНР.
Минулого року «Збагачувальна фабрика «Богучарская» нібито перейшла під контроль Віталія Кропачова, якого пов’язують з соратником Петра Порошенка – Ігорем Кононенком.
Наразі «Богучарська» збагачувальна фабрика займається збагаченням вугілля з державного підприємства «Красноармійськвугілля».
За новою справою ДБР № 42017000000001240 від 25.04.2017р. ТОВ «ЗФ «Богучарская» нібито заволоділа майном ДП «Красноармійськвугілля» в особливо великих розмірах, чим завдала збитки державі.
А за іще однією справою ДФС, №42017101100000351 від 26.10.2017р., ТОВ «ЗФ «Богучарская» використовувала компанія ПАТ «ДТЕК Павлоградвугілля» для мінімізації доходів на суму 10 млн. грн., шляхом укладання фіктивних контрактів на постачання лісоматеріалів.
Інший вказаний виробник від «Коларес-Брокерс» – ТОВ «Вугілля Інвест» створений в 2015 році. Обидва його власники та директор – Олексій Демідов і Олена Дружкіна є мешканцями окупованого Донецька. Сама ж фірма зареєстрована в Маріуполі.
За даними ДНВП «Геоінформ Україна» «Вугілля Інвест» не має спецдозволів на добування кам’яного вугілля в Україні. Будь-яку інформацію про потужності компанії знайти не вдалося.
Але найцікавішим є те, що ТОВ «Коларес-Брокерс» в усіх контрактах Укрзалізниці вказувало, що не є платником ПДВ і включало ціну без врахування ПДВ. Проте згідно реєстру платників податків компанія є платником ПДВ з 2012 року і свідоцтво не було анульовано.
Це може свідчити про те, що компанія ухилилася від сплати 20% ПДВ на користь держави.

1 Коментар