Zалізниця без корупції
  • НОВИНИ
  • РОЗСЛІДУВАННЯ
  • АНАЛІТИКА
  • КОРУПЦІЯ
  • Дослідження
  • ЧОРНИЙ СПИСОК
  • #ПЕРЕМОГИ
  • ПРО НАС
Головна  /  НОВИНИ  /  Гордіїв вузол: чому страйкують залізничники і про що вдалося домовитись з міністром

Гордіїв вузол: чому страйкують залізничники і про що вдалося домовитись з міністром

ZBK 30 Травня, 2018 НОВИНИ Коментувати

Вже більше двох тижнів працівники окремих локомотивних депо продовжують так званий “італійський страйк”. Ця форма протесту передбачає неухильне виконання всіх інструкцій залізничників, що призводить до неможливості роботи через невідповідність локомотивів і стану їх обслуговування технічним вимогам. 

Сам страйк організовано незалежними профспілками. Примітно, що головна і найчисельніша профспілкова організація залізниці – Рада профспілки залізничників і транспортних будівельників України вказаний страйк не підтримала. При цьому варто зазначити, що на відміну від незалежних профспілок (невеликих місцевих організацій) Рада профспілки залізничників є досить лояльною до керівництва УЗ. До того ж Укрзалізниця фінансує 50% її надходжень. Так, наприклад, на 2018 рік заплановано направити 133 мільйони гривень її профкомам для оздоровлення працівників.

З пояснювальної записки до Фінплану УЗ на 2018 рік

Відносна малочисельність страйку залізничників компенсувалася тривалістю події. За 2 тижні Укрзалізниця почала відчувати гостру проблему із забезпеченням перевезень хоч і намагалася компенсувати простій “проблемних” депо за рахунок інших.

Основними причинами страйку є низька заробітна плата та позбавлення локомотивних бригад пільг за шкідливі умови праці.

Так останнє підвищення заробітної плати залізничників пройшло нібито зовсім недавно – в квітні цього року. Проте самі працівники були обурені нерівністю корегування зарплат. Посадові оклади керівництва Укрзалізниці підвищились здебільшого на 50-100%, а от звичайні працівники отримували зазвичай плюс 5-15% до посадового окладу. При цьому ряд професій залишається соціально вразливими. Зарплати інженерно-технічних працівників, слюсарів, провідників і колійників дуже далекі від європейського рівня і становлять всередньому близько 5-8 тисяч гривень на місяць.

Цікаво, що самі машиністи локомотивів мають чи не найвищу зарплатню серед робітників –  12-18 тисяч гривень, але страйкують і за себе і “за того хлопця”.  До того ж локомотивні бригади нарікають на умови своєї роботи. Більшість техніки була сконструйована ще 30-40 років тому і давно відпрацювала свій ресурс, а тому працювати стає все важче і небезпечніше.

Сама ж Укрзалізниця, схоже, до останнього намагалася ігнорувати страйк. А у випадку страйку залізничників приватного “Арселор-Міттал” навіть згодилася допомогти компанії, надавши власні локомотиви і бригади працівників.

Пізніше залізниця заявила, що проінспектувала найпроблемніше депо Кременчук і не виявила серйозної загрози для локомотивних бригад.

“Комісія Укрзалізниці, яка оглянула два локомотиви в депо Кременчук, підтвердила, що зазначений рухомий склад придатний до роботи та безпечний для машиністів” – йдеться на офійному сайті УЗ під промовистою назвою. Що за комісія оглядала локомотиви і чому оглядалися тільки 2 локомотиви, а не всі – сказати важко. Цілком можливо, що цими двома виявилися найновіші одиниці в парку.

На третьому тижні ініціативу в свої руки взяв міністр інфраструктури. “Круглий” стіл між протестувальниками і керівництвом УЗ під наглядом Омеляна завершився пізно ввечері 29 травня. Проте спільної точки зору учасники так, схоже, і не знайшли.

За повідомленням учасників зустрічі сторона влади пропонує створити комісію для вивчення питання оплати праці саме машиністів локомотивів (як протесувальників). Тоді ж  як представники незалежних профспілок вимагають перегляду зарплати і для помічників машиніста та слюсарів з ремонту рухомого складу.

Поки складно сказати чим завершаться перемовини, але неквапливість керівництва Укрзалізниці і неготовність оперативно вивчати запити своїх працівників досить трагічно відбивається на якості роботи компанії. До того ж багато кому так і залишилося незрозумілим, чому керівники залізниці отримали оклади від 50 до 500 тисяч гривень, тоді як більшість звичайних працівників продовжують працювати на 5-8 тисяч на місяць. Сам же керівник залізниці Євген Кравцов за травень місяць задекларував зарплату в розмірі 601 тисяча гривень.

Назад
Вперед

Про автора

ZBK

Схожі записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту

    10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ

    4 Вересня, 2020
  • СБУ викрила посадовців Укрзалізниці на розкраданні майже 60 млн. грн.

    27 Серпня, 2020

Написати відповідь

Скасувати відповідь

Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.

Наш профіль на DoZorro

Випадкові записи

  • Укрзалізниця рятує Пінчука: УЗ віддасть 2,5 мільярди на колеса і бандажі 1 Червня, 2020
  • Викритий посадовець «Укрзалізниці» на одержанні 350 тис грн хабара 2 Червня, 2018
  • Гарантійного обслуговування не буде?: “УЗ” купує запчастини на нові американські тепловози 26 Березня, 2019
  • У CБУ є докази впливу “смотрящих” на керівництво “Укрзалізниці” – ЕП 20 Червня, 2017
  • Популярне
  • Останні
  • Сумська «суперпрокладка» за 6 місяців існування отримала 90 мільйонів від УЗ 9 Березня, 2017 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція в Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому 5 Березня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Корупція на Укрзалізниці затьмарює розкрадання Укроборонпрому: частина ІІІ – З Росії в тридороги 11 Квітня, 2019 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Залізнична шароварщина: УЗ купує вишиті рушники та вишиванки на 1,5 мільйони 31 Липня, 2019 НОВИНИ
  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020 НОВИНИ
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020 РОЗСЛІДУВАННЯ

Соціальні мережі

Категорія записів

  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020
  • Прокладка з луганським власником поставить залізниці сальників на 4,3 млн. грн. 27 Серпня, 2020
  • Фірми Дубневичів продовжують продавати свою продукцію Укрзалізниці 26 Серпня, 2020
  • У прокладки “СОТА УКРАЇНА” з’явився конкурент? 21 Серпня, 2020
  • Завод Укрзалізниці придбав автомобіль бізнес-класу 19 Серпня, 2020
  • Фірма, яка фіктивно ремонтувала автомобілі для поліції тепер буде ремонтувати для Укрзалізниці 18 Серпня, 2020
  • Криза не для керівництва УЗ: Оголошено закупівлі побутової техніки на 870 тис. грн. 17 Серпня, 2020
  • Фірма без працівників за півтора року отримала від залізниці 82 млн. грн. 14 Серпня, 2020
  • фірма-прокладка на російських запчастинах, за п’ять місяців, виграла 92 млн. грн. 13 Серпня, 2020

Останні записи

  • Медіапроект ZБК завершує свою роботу: згадаємо 10 головних розслідувань проекту 10 Вересня, 2020
  • Оголошено тендери на купівлю сучасних засобів захисту для керівництва УЗ 4 Вересня, 2020
  • Стрілочний завод вчергове підвищує вартість своєї продукції 31 Серпня, 2020
  • Сумнівний досвід: Переможець тендеру ремонтував дрезину для фірми, яка займається прибиранням 28 Серпня, 2020

Випадкові записи

  • Пов’язані фірми розіграли поставку електрообладнання для вагонів на 3,6 мільйони 15 Жовтня, 2019
  • Тендерні війни: закупівлі залізниці на 3,2 мільярди зупинені скаргами в АМКУ 11 Жовтня, 2017
  • Фірма з одним працівником отримала від залізниці контрактів на 20 млн. грн. 23 Червня, 2020
  • Залізниця замовляє в улюбленого ФОПа послуги перекладу на 4 мільйони 26 Вересня, 2019
WordPress / Українська локалізація Олег Волощук