Через рік після свого звільнення екс-голова правління Укрзалізниці дав інтерв’ю українському каналу СТБ, в якому привідкрив таємниці роботи керівника найбільшої державної компанії України.
«Я коли побачив свій кабінет – був шокований, я нічого схожого ніколи не бачив: по-перше все нагадувало музей, всюди ручна робота по дереву найвищої якості, гігантський акваріум з рибами у морській воді та ліфт у шафі…» – ділиться своїми враження Балчун. Напевно керівник польської залізниці все ж таки мав значно скромніший кабінет.
На запитання навіщо голові УЗ власний ліфт ледь стримуючи посмішку відповідає: «Ну, очевидно, не може такого бути щоб керівник такої фірми їздив разом зі звичайними працівниками у одному ліфті».
Дикунство дорого убранства збиткової державної компанії схоже й рік по тому викликає не аби які враження у польського легіонера.
Також Войцех Балчун розповів про корупцію на УЗ, розповівши, що за одну запчастину залізниця може заплатити по кілька разів одній і тій же фірмі. Навіть запевняє, що підготував звіт про корупційні прояви але він так і залишився нікому не цікавим.
«Я казав: якщо є якась справа, то ми підемо з нею в суд, а на мене дивились і казали – це ж нічого не дасть» – розчаровано говорить пан Войцех.
Підсумовуючи результати своєї півторарічної роботи Балчун заявив, що йому вдалося значно більше ніж можна було б очікувати в таких умовах. Так на початок роботи, за слова екс-керівника УЗ, компанія знаходилася в стані технічного дефолту, не було запасів пального, компанія не купувала вагони і запчастини. Проте вже за рік фінансовий стан підприємства суттєво покращився.
Також, у якості позитивного прикладу, наводить закупівлі дизельного палива, які нібито до нього відбувалися на 20% дорожче від ринкових цін, а за його терміну вдалося зекономити мільярд гривень. Щоправда вказані цифри досить відрізняються від реальних показників, до того ж НАБУ в січні 2017 року (середина терміну роботи Балчуна) відкрила кримінальну справу про укладання Укрзалізницею додаткових угод на збільшення ціни дизпалива з «ВОГ АЕРО ДЖЕТ» понад ринкові показники, що нібито принесло збитки компанії у майже 100 мільйонів гривень.
«У мене складається таке враження, що я не повинен був з Укрзалізниці, однієї з найкорумпованіших в Україні компаній, зробити успішну фірму, а мав просто бути аби можна було похизуватися: от дивіться це велика державна фірма має західного менеджера…» – дещо прикро підсумовує Балчун 18 місяців свої роботи.
Також Войцех зауважив, що в 2016 році зі 145 робочих днів 87 днів він провів з Прем’єр-міністром України у робочих візитах.
Вихід: 3 серіяТаким ви його ще не бачили, і такого від нього, ви напевне ще не чули. Зірковий реформатор Заходу, поляк Войцех Бальчун, дав ексклюзивне інтерв'ю "Вікнам". Він запам'ятався українцям здорoжчання залізничних квитків та перeсварками на засіданнях Кабміну. Він ішов гучно, зі скандалом, так і не втіливши своїх амбітних планів, зробити успішною одну з найкорумпованіших в державі структур – Укрзалізницю. Хоча в Польщі йому це вдалося, вивести залізницю не просто в прибутки, а лідери з перевезень в Європі. Ми продовжуємо серію інтерв'ю з реформаторами та акулами бізнесу, яким сказали "ласкаво просимо" в систему, а система їх виштовхала. Чому українські реалії виявилися сильнішими за амбіції – ексклюзив Оля Кучер (Olya Kucher). #news #Вихід
Опубліковано Вікна-новини Середа, 12 вересня 2018 р.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.