Цього тижня Філія “Центр сервісного забезпечення” провела 6 тендерів на закупівлю 60 000 тон дизпалива. Очікувана вартість “формульних тендерів” на закупівлю палива складала 1,78 мільярда гривень або 29 640 грн/тону.
Переможцями тендерів стали ТОВ “Анвітрейд” (30 000т), ТОВ “Август Пром” (10 000т) та ТОВ “Окко Контракт” (10 000т). В одному з тендерів ТОВ “ТД “Сокар” допустив технічну помилку вказавши в пропозиції на один знак менше, через що система сигналізувала про можливу економію в 90%. Проте після отримання відмови від укладання договору фактичним постачальником стане ТОВ “Анвітрейд”.
Тендер | Переможець | Пропозиція, грн | Ціна за тону |
UA-2018-01-22-003054-c | ТОВ “Анвітрейд” | 283 999 800,00 | 28 400,00 |
UA-2018-01-22-003050-c | ТОВ “Анвітрейд” | 277 518 000,00 | 27 751,80 |
UA-2018-01-22-003041-c | ТОВ “Анвітрейд” | 279 000 000,00 | 27 900,00 |
UA-2018-01-22-002037-a | ТОВ “Окко Контракт” | 274 392 000,00 | 27 439,20 |
UA-2018-01-22-002025-a | ТОВ “Август Пром” | 281 999 900,00 | 28 200,00 |
UA-2018-01-22-003068-c | ТОВ “Анвітрейд” | 273 980 000,00 | 27 398,00 |
За даними “ЕnКorr” оптова вартість дизпалива на ринку України на дату проведення аукціону (02.04.2018) складала 26 650 грн/т. Таким чином середня ціна дизпалива для Укрзалізниці за результатами аукціонів на 4,5% вища за ринкові показники.
Попри це Укрзалізниця, в звичній для себе манері, подала інформацію про результати закупівель в абсолютно позитивному світлі. Зокрема йдеться про економію в 40 мільйонів гривень. При цьому слід зважати на те, що очікувана вартість останніх тендерів була сформована в січні місяці, коли рівень ринкових цін на дизпаливо був значно вищим. Тож економія в 6% за результатами аукціону не відображає реального співвідношення до ринкових показників станом на день аукціону (саме до вартості на цю дату в подальшому буде корегуватись ціна за формулою).
Тож фактично УЗ отримала неконкурентні контракти по відношенню до ринкових цін, а загальна переплата може сягати 72 мільйони гривень.
Нагадаємо, що це вже друга серія “формульних тендерів” Укрзалізниці, яка залишається єдиним замовником, що використовує гнучку ціну на оптову закупівлю дизпалива. Проте, як бачимо, це не завжди гарантує економію по відношенню до ринкових цін, що зокрема викликано значним відсотком монополізації на ринку великого опту дизпалива вузьким колом постачальників, більшість з яких мають політичні зв’язки.
Зокрема з початку цього року ТОВ “Анвітрейд”, яке пов’язують з кумом президента РФ Віктором Медведчуком, стало супер успішним постачальником дизпалива для державних замовників. Фірма зареєстрована менше трьох років тому. За попередні роки вона мала державні контракти тільки на 456 мільйонів. Проте за 3 місяці 2018 року вже отримала замовлення на 1,2 мільярди гривень. Аналогічні історії стрімких успіхів переживали і ТОВ “Август Пром” та ТОВ “Трейд Коммодіті” з орбіти депутата Грановського.
В даних про товар ТОВ “Анвітрейд” зазначило, що виробником продукції є Російські НПЗ “Башнєфть”, “Куйбишевський НПЗ”, “Новокуйбишевський НПЗ”, “Сизранський НПЗ”, “Рязанська НПК”, “Саратовський НПЗ”. Також постачання може здійснюватись від білоруських “Нафтану” і “Морзинського НПЗ” та “Угорської нафтогазової компанії”.
Приблизно такий же набір постачальників вказали і ТОВ “Август Пром” та ТОВ “Окко Контракт”.
Відомо, що стосовно ТОВ “Анвітрейд” Департамент з розслідування особливо важливих справ у сфері економіки Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017000000002285 від 18.07.2017 за ч.2 ст.212, ч.2 ст. 205 КК України (фіктивне підприємництво та ухиляння від сплати податків у великих розмірах). Щоправда обставини справи поки не розголошуються.
3 коментарі