Найближчим часом Кабмін таки має затвердити нове правління для Укрзалізниці. Про це повідомляють наближені до Уряду та відомства посадовці. Хто ж очолить найбільшу державну компанію і стане службовцем з шестизначною заробітною платнею?
Варіант І
Найімовірнішим варіантом називають можливе призначення головою правління УЗ народного депутата фракції “Відродження” та екс-керівника “Південної залізниці” Віктора Остапчука. Зокрема РБК-Україна, з посилання на власні джерела повідомляє, що саме Остапчук має підтримку з боку Адміністрації Президента.
При цьому найімовірніше нинішній в.о. голови правління Євген Кравцов повернеться на посаду голови наглядової ради Укрзалізниці і сформує її склад. Принаймні на попередньому засіданні Кабміну Володимир Гройсман неодноразово звертався до Кравцова щодо подання кандидатур до контролюючого органу УЗ.
Зі складу ж правління виключать так званих представників команди Балчуна – Пашкевича, Василевського, Залєсного та Желько.
Їх мають замінити “старі” кадри з досвідом роботи на УЗ. Зокрема РБК-Україна називає такі можливі кандидатури, щодо яких триває обговорення, як директор регіональної філії “Південна зализниця” Микола Уманець, екс-керівник філії “Одеської залізниці”, депутат Одеської облради (БПП) Григорій Бойко, операційний директор УЗ Віталій Жураківський, екс-нардеп попереднього скликання Олександр Момот та директор “Придніпровської залізниці” Микола Кужавський.
Деякі з цих кандидатур досить тісно пов’язані з “Партією регіонів”.
Зокрема Віктор Остапчук був членом фракції “Партія Регіонів” та голосував за “закон 16 січня”. Керівник Південної залізниці Микола Уманець тоді був його помічником.
Олександр Момот також був народним депутатом ПР в попередньому скликанні.
Микола Кужавський до 2014 року був директором підприємства Міноборони “Техвоєнсервіс”.
Ймовірним противником такого сценарію може бути партнер Банкової по коаліції – “Народний фронт”. Проте чи стане фракція принципово відстоювати свою позицію по Укрзалізниці поки невідомо.
Варіант ІІ
За іншим сценарієм керівником залізниці все таки залишиться Євген Кравцов, а склад правління частково оновиться з нинішніх кадрів УЗ. Зокрема до правління можуть увійти керівники регіональних філій або департаментів.
Таким чином правління матиме більш відчутну прив’язку не до Адміністрації Президента, а саме до Кабміну і Прем’єр-міністра. До того ж такий розвиток подій є більш компромісним для “Народного фронту” і Міністерства інфраструктури.
Якщо з Остапчуком міністру інфраструктури Омеляну буде скоріш за все не зовсім комфортно і міністерство ризикує взагалі “втратити” з поля впливу залізницю, то Євген Кравцов є фігурою значно ліберальнішою.
Варіант ІІІ
Останній варіант здавався досить перспективним ще рік-два тому, але не зараз. За цим розвитком Укрзалізницю все таки очолить “технократичне” правління, основною задачею якого буде проведення певних реформ і створення ефекту “перемог” для суспільства напередодні майбутніх виборів.
Можливими кандидатами на посаду керівника залізниці можуть бути як західні експерти та українські кадри з якісною бізнесовою репутацією але без суттєвого досвіду роботи в УЗ.
Зокрема напередодні екс-міністр економіки Айварас Абрамавічус підтвердив в інтерв’ю телеканалу “Прямий” про те, що запропонував свою кандидатуру на посаду керівника Укрзалізниці. При цьому умовою такого призначення є повне перезавантаження всього керівництва компанії.
Малоймовірним цей сценарій виглядає як на фоні невдачі з гучним конкурсним призначенням Войцеха Балчуна (якого також називали незалежним експертом) так і в зв’язку з останніми тенденціями в політикумі. Відомств, в яких популяризують образ незалежного експерта, стає все менше. Загальна картинка давно зіпсована, а відносний успіх в одній чи декількох державних компаніях навряд суттєво вплинуть на результати майбутніх виборів. Тож і зацікавлення влади в реформах (або створення їх образів) стає все меншим.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.