Укрзалізниця цієї весни вперше вдалася до замовлення послуг з обслуговування і ремонту двох швидкісних електропоїздів чеського виробництва. Очікувана вартість закупівлі склала 60 мільйонів гривень за період до 31 грудня 2017 року.
Так як бажання надавати такі послуги виявила тільки одна компанія «Представництво Hyundai Corporation Co.LTD» торги було відмінено двічі і це дало право залізниці укласти договір за переговорною процедурою з єдиним учасником.
26 травня в системі ProZorro з’явилося оголошення Філії «Українська залізнична швидкісна компанія» ПАТ УЗ про застосування переговорної процедури у закупівлі послуг утримання двох електропоїздів Skoda. Сума договору складає 58,2 мільйони гривень.
Цей контракт, м’яко кажучи, виглядає досить дивно на фоні того, що всі роботи будуть виконуватись на виробничих потужностях самої Укрзалізниці із застосуванням її ж техніки. Проектом договору визначено, що основним майданчиком обслуговування має стати депо Дарниця. Для додаткових послуг свої ремонтні цехи і колії мають надати також регіональні філії.
Тож фактично єдине, що залишається за виконавцем це забезпечення ремонтним персоналом і постачання необхідного обладнання. Така закупівля мала би певну логіку, якби контракт укладався з виробником електропоїздів, компанією «SKODA». Зрозуміло, що виробник обладнання має кращі можливості ніж сама Укрзалізниця в питанні забезпечення необхідними запчастинами і якісним доглядом.
Проте контракт укладають з представництвом корейської фірми Hyundai Corporation Co.LTD. При цьому в попередньому тендері учасник зробив серйозну помилку надавши перелік кваліфікованих кадрів. Штат працівників, які мають обслуговувати електропоїзди Skoda по 30 мільйонів гривень за пів року кожен, складає аж 5 працівників, 4 з яких мають освітній рівень бакалавр і навряд чи мають значний досвід роботи в цій сфері.
А ні закордонних експертів, а ні надсучасного суперобладнання ми поки не бачимо. Бачимо тільки очевидну схему в якій Укрзалізниця буде платити десятки мільйонів за те, що робитиме сама залізниця на своїх же підприємствах.
З самим представництвом Hyundai Corporation також не все гладко. Зареєструвавшись в тендері УЗ фірма засвітила свій код ЄДРПОУ: 26612261. Проте такого коду поки немає в Реєстрі юридичних осіб. Справа в тому, що реєстр може оновлюватись із запізненням в кілька тижнів. А от в реєстрі платників податків фірма з таким ідентифікаційним кодом є. І з’явилася вона там 21.05.2017 року.
Дані з Реєстру юридичних осіб та ФОП
Дані платників податків з YOUCONTROL
З цього можна зробити висновок, що фірму реєструють безпосередньо під контракт з Укрзалізницею і можливо контролюватимуть її не корейські бізнесмени, а українські «смотрящі».
Дивує й те, що фірма двічі подавала заявки в тендерах (які не відбулися), не маючи офіційного статусу юридичної особи.
В останньому оголошенні про намір укласти договір щоправда уже зазначається корейська фірма Hyundai Corporation Co.LTD. Можливо з огляду на попередні публікації на сайті ZБК.
Отримавши «отруйну» пігулку у вигляді платного обслуговування свого рухомого складу Укрзалізниця може поступово втратити і кваліфікований персонал, який мігрує в пошуках кращих заробітків до «іноземних» компаній, і власні виробничі потужності, які будуть використовуватись цими ж «іноземними» фірмами задарма.
Результат – щонайменше 30-60 мільйонів гривень на рік на обслуговування одного електропоїзду кількарічної експлуатації Skoda, ЕКр1, Hyundai і всіх наступних швидкісних поїздів.
6 коментарів