Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» 9 вересня уклала 2 контракти на постачання олив та мастил, загальною вартістю по 191 млн. грн. кожен.
Закупівля, яка розпочалася ще на весні, розтяглася в часі через скарги і судові справи.
Спочатку єдиними допущеними учасниками в закупівлі були ТОВ «Торум» (з групи компаній «комодіті», яку пов’язують з екс-нардепом Олександром Грановським) та ТОВ «Міроіл», яке пов’язане з сімейним бізнесом іншого екс-нардепа Пономарьова.
Але за скаргою ТОВ «Корнет Холдинг» Антимонопольний комітет визнав дискримінаційними умови закупівлі. Згідно рішення АМКУ замовник мав допустити скаржника – ТОВ «Корнет Холдинг» та відхилити пропозицію ТОВ «Торум» (компанія з групи «комодівців»).
Таким чином вперше за 3 роки закупівля олив та мастил пішла не за сценарієм Грановського-Пономарьова. Раніше закупівлі олив розігрували тільки компанії з орбіти екс-нардепів, при чому вартість продукції на 30% перевищували ринкові показники.
«Комодівці» не розгубилися і подали позов до суду. Враховуючи, що самого Грановського називали неофіційним куратором судів, шанси на перемогу у ТОВ «Торум» були дуже високі навіть не дивлячись на доказову базу.
Власне, в суді першої інстанції Феміда і пристала на бік «Торума». Окружний адміністративний суд м. Києва визнав незаконним рішення АМКУ та ухвалив своє рішення на користь ТОВ «Торум». Суд вирішив, що пропозицію ТОВ «Корнет Холдинг» таки треба відхилити, а «Торум» допустити.
Проте вже апеляційний адміністративний суд ухвалив кардинально інше рішення. Неочікувано апеляційний суд постановив скасувати рішення суду першої інстанції і залишити в силі рішення колегії АМКУ.
Рішення апеляційного суду набрало законної сили з моменту проголошення, що фактично розблокувало закупівлю.
Надалі обидва тендери, які складалися з майже однакових позицій товарів і їх кількості розігрували 2 учасника: ТОВ «Міроіл» від Пономарьова та «новачок» ТОВ «Корнет Холдинг».
ТОВ «Міроіл» пропонував мастила і оливи виробництва ТОВ «НВП «Агрінол» з міста Бердянськ. Ця компанія також входить в сімейний бізнес Пономарьова.
ТОВ «Корнет Холдинг» вказало виробником продукції ТОВ «Євро Ойл Продакшн», яке було зареєстроване лише в лютому цього року. Виробник, зі статутним фондом в 10 тис. грн., зареєстрований в місті Кривий Ріг. Сертифікати на виробництво олив фірма отримала лише в квітні цього року. Тобто вже після оголошення тендерів.
Не дивлячись на те, що «Корнет Холдинг» є новим учасником в державних тендерах і раніше не мав великих перемог, фірма, схоже, швидко знайшла порозуміння з іншою стороною тендеру.
Дві закупівлі відбуваються за абсолютно ідентичним сценарієм з однією лише різницею – переможець різний. Таким чином 2 учасника розділили між собою 2 контракти на однаковий обсяг постачання і розійшлися «без бою».

Загальна економія в тендері склала лише 6 млн. грн., або 1,6%. Що аж надто не переконливо, з урахуванням суттєвого зниження цін на оливи на фоні зміцнення гривні та зниження цін на нафту, яке відбулося за період від оголошення тендерів.
При цьому вартість продукції за результатами тендерів суттєво перевищує ринкові показники. Так оливу М14-В2 залізниця купує по 37 380 грн. з ПДВ за тону.
На ринку ця олива коштує від 25 300 грн. за тисячу літрів, або 27 800 грн. за тону при оптовій закупівлі. В інтернет-магазині «Агрінол», продукцію якого на УЗ буде постачати ТОВ “Міроіл” цю ж оливу можна придбати вроздріб за ціною 40,3 грн./літр, або аж 44,3 грн/кг (з урахуванням коефіцієнта ваги оливи).
Оливу М10-Г2К УЗ закупить по ціні 40 578 грн. з ПДВ за тону. На ринку вона коштує від 22 500 грн. за тисячу літрів при замовленні оптових партій, що дорівнює 24 725 грн./т.
Назва мастила/оливи | Ціна для УЗ, грн./т з ПДВ | Ціна на оптовому ринку, грн./т з ПДВ (без врахування доставки) | Різниця |
Олива моторна М-14В2 | 37 400 | 27 800 | 27% |
Олива моторна М-10Г2К | 40 600 | 24 500 | 40% |
Олива гідравлічна ВМГЗ | 56 050 | 26 700 | 52% |
Олива індустріальна І-30А | 34 200 | 21 100 | 38% |
Олива індустріальна І-40А | 33 900 | 20 600 | 39% |
Олива індустріальна І-20А | 31 450 | 20 600 | 35% |
Таким чином Укрзалізниця може майже вдвічі переплатити на постачанні олив та мастил.
Згідно коментаря Укрзалізниці при визначенні очікуваної вартості цін замовник грунтується на комерційних пропозиціях учасників ринку та враховуються умови післяоплати та відвантаження продукції в цистерни УЗ, що суттєво впливає на ціну.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.