Українська залізниця оголосила про впровадження Кодексу корпоративної етики. Про це повідомляється на офіційній сторінці компанії.
«Впроваджуючи новий Кодекс корпоративної етики, ми підтверджуємо репутацію компанії, як надійного контрагента. Цей документ – зведення тих правил і цінностей, якими керуватиметься у роботі «Українська залізниця» та її персонал. Це важливо для більш ніж 260 тисяч працівників, і для наших партнерів. Ми будуємо ефективну клієнтоорієнтовану компанію з орієнтацією на максимальні результати роботи», – дуже амбіційно повідомив голова правління Євген Кравцов
З самим текстом Кодексу також можна ознайомитись на сайі УЗ.
Нагадаємо, що впродовж останніх 1,5 року ZБК наголошувала на необхідності впровадження дієвого кодексу корпоративної етики та впровадження незалежного комплаєнс-офісу.
Оприлюднена редакція – це 13 сторінок тексту, здебільшого декларативного характеру. На жаль деякі положення мають досить спірний характер:
Пункт 1 Розділу VII – Співробітникам забороняється розголошувати персональні дані фізичних осіб, конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, визначену законодавством та документами Товариства.
Будь-яка інформація про діяльність Товариства, що не була оприлюднена та не є відкритою відповідно до законодавства України, вважається інформацією з обмеженим доступом. Така інформація включає, наприклад, відомості про ділових партнерів, що стала відома у зв’язку з виконанням Співробітником посадових обов’язків, у тому числі після припинення трудових (договірних) відносин, крім випадків, установлених законодавством…
Примітка: нещодавно Укрзалізниця програла суд ZБК щодо віднесення інформації по контрактам до конфіденційної інформації. Головним фактором віднесення інформації до конфіденційної має бути принцип: шкода від оприлюднення інформації переважає над правом громадськості знати цю інформацію.
Даний пункт Кодексу можна трактувати по різному.
Пункт 2 Розділу VIІІ – Співробітники мають займати впевнену позицію, направлену на відстоювання інтересів Товариства, орієнтуватися на реалізацію його стратегічних цілей і створення позитивного іміджу Товариства, усвідомлюючи, що поведінка Співробітників – основа репутації як Співробітника, так і Товариства. Кожен з нас утримується від заходів та/або бездіяльності, що можуть спричинити дискредитацію Товариства, викликати конфлікт інтересів або завдати збитків Товариству чи зашкодити його репутації.
Примітка: пункт може сприйматись не однозначно та застосовуватись як засіб стримування конструктивної критики керівництва або акцій захисту трудових прав з боку рядових співробітників, що може обмежувати їх права.
Також Кодекс передбачає основні принципи поведінки працівників, заборону сприяння корупції та визначає відповідального за дотримання корпоративної етики орган Комплаєнсу. Зараз поки офіційно не відомо про створення цього органу. За інформацією ZБК фінальний етап конкурсу на посаду директора комплаєнс-офісу Укрзалізниці проходив в березні цього року.
На жаль Кодекс в чинній редакції не вирішує проблеми прозорості кадрових процесів та відбору кандидатів на посаду та не визначає порядок дієвого механізму звільнення співробітників компанії, які завдали шкоди її інтересам.
Укрзалізниця відома скандальними кадровими призначеннями, процес відбору менеджрів компанії залишається непрозорим та містить коруппціогенні ризики. Водночас існують масові випадки поновлення працівників, яких звинувачували в нанесенні збитків компанії, через суд в зв’язку з недосконолістю системи притягнення до дисциплінарної відповідальності.
Нагадаємо, що створення комплаєнс-офісу і впровадження Кодексу корпоративної етики відповідно до Плану дій з корпоративного управління мали відбутися в І кварталі цього року.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.