Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» провела тендер на закупівлю запасних частин до дизель-поїздів серії ДР-1 очікуваною вартістю 14 744 656, 22 грн.
Згідно з тендерною документацією предметом закупівлі стало 54 найменування комплектуючих до дизельного поїзда ДР-1.
У тендері брало участь лише два учасники ТОВ “ТД “Берислав Збут” та ТОВ “НВП “Промтехцентр” з пропозиціями 14 715 411,60 грн. і 14 741 326,68 грн. відповідно.
Попри мінімальну різницю в пропозиціях жоден з учасників не виявив бажання знизити вартість своїх лотів. Таким чином перемогу в тендері отримало ТОВ “ТД “Берислав Збут” з різницею в пропозиціях нижчою лише на 0,17%.
Вартість деяких вузлів дизеля, які закуповує залізниця, складає до пів мільйона гривень. Зокрема картер дизеля верхній обійшовся залізниці в 430 тисяч гривень з ПДВ. А правий та лівий моноблок – 970 тисяч гривень. Сукупна вартість дизеля М756, потужністю 740 кВт сягає кількох мільйонів гривень.
“Берислав Збут” на сьогоднішній день має 11 підписаних державних тендерів загальною сумою 37 млн. грн. Всі контракти підписані виключно з підприємствами та філіями “Укрзалізниці”.
При цьому в даному тендері виробники предметів закупівлі фізично не могли брати участь в тендері, так як жодне підприємство в Україні не виробляє весь перелік тендерної продукції.
Обидва учасники мов під копірку продублювали виробників продукції серед яких: АТ “Бериславський машинобудівний завод”, ТОВ ХП “Механік”, ТОВ “АТАКА” та ВАТ “Волгодизельаппарат” (Росія).
Велика частина тендерної документації учасників була майже ідентичною. Так цінова пропозиція та дані на товар оформлені з однаковим мовленевим і синтаксичним оформленням, щоправда, конкуренти змінили шрифт і дату підписання.
Також у учасників збігаються назви та черговість завантаження тендерної документації, а час подання пропозиції різниться всьго на сім хвилин.
Торговий дім “Берислав Збут” зареєстрований чотири роки тому в місті Київ у двоповерховому будинку по вулиці Смоленській 17.
Ця, на перший погляд, непримітна будівля насправді є місцем реєстрації групи дуже непростих фірм.
Загалом на Смоленській 17 прописано 8 компаній. 3 з них – ТОВ “Укрістгаз”, ВП ПАТ “Волиньобленерго” та ТОВ “Платівське” відносяться до енергетичного бізнесу олігарха Костянтина Григоришинна. ТОВ “Азов Петролеум ЛЛС” входить до групи компаній нардепа Вадима Новинського.
Інші 2 підприємства: ТОВ “Укрпроммаш” та ТОВ “Аква Тур” належить Василю Мельнику.
За даними ЗМІ Василь Мельник та Анатолій Бурлак впродовж багатьох років монопольно контролюють значний сегмент ринку виробництва запчастин до радянських тепловозних дизелів. Зокрема їм належать ПАТ “БМЗ”, ТОВ “Укрпроммаш”, ЗАТ “Ремдизель” та ін.
Успіх фірми-посередника ТОВ “ТД “Берислав Збут” найпростіше пояснються не тільки спільною пропискою з непростими сусідами, а й безпосередньою приналежністю до бізнес-групи Василя Мельника. При чому ТОВ “ТД “Берислав Збут” виграє тендери не тільки на постачання запчастин, виготовлених на заводах Мельника, а й інших виробників, що пояснюється простим поєднанням різних запчастин в один лот.
3 коментарі