Філія “Дарницький вагоноремонтний завод” ПАТ “Українська залізниця” з першого по 25 січня 2018 року розіграла 38 тендерів на постачання металопрокату.
В усіх закупівлях участь приймали тільки 2 компанії – ТОВ “Сота Україна” та ТОВ “Альфа Метал Компані”. З різницею в кілька тисяч гривень тендери перемагала то одна, то інша компанія. Загалом же сума переможних тендерів складає 92 мільйони для “Соти” та 32 мільйони для “Альфа Метал Компані”.
Обидві компанії надали документи, в яких наявні договори з ТОВ “Метінвест-СМЦ” про постачання залізниці металопродукції від групи компаній “Метінвест” Ріната Ахметова.
Причиною відсутності інших пропзицій, окрім пов’язаних з “Метінвестом” фірм можна назвати те, що всі закупівлі було оголошено в рамках до 133 тисяч євро (поріг “міжнародних тендерів”) до того ж майже у всіх закупівлях було вказано мізерний термін постачання продукції – від 40 до 55 днів від дати укладення договору.
При цьому вартість металопродукції для залізниці значно перевищує ціни на ринку металу. Так ціна на сталь листову за результатами закупівель УЗ склала близько 24 600 грн/т, тоді як за даними “Металоторгівельного порталу” середня ціна листової сталі на оптовому ринку станом на 22 січня не перевищує 22 200 грн/т (різниця 11%).
Кутник 100/100/10 залізниця купувала по 24 500 грн/т, тоді як оптова ціна на ринку на кутник складає близько 20 400 грн/т. Також в продажу можна знайти такий же кутник по ціні 23 250 грн/т при замовленні від 5 тон.
Прокат товстолистовий (товщиною 5-8мм) Дарницький ВРЗ планує придбати у посередників по 24 200 грн/т, тоді як в прайсі металобаз (дрібний і середній опт) вказана вартість на такий же прокат 22 940 грн/т. Середня ж ціна на оптовому ринку складає 20 000 грн/т або на 20% дешевше.
ТОВ “Сота Україна” зареєстровано в травні 2017 року і за час свого існування вже отримало від УЗ понад 600 мільйонів гривень. Фірма прописана в Києві по вулиці Черняховського 29, проте журналісти проекту ЦРУ з’ясували, що “Сота” ніколи не знаходилася за цією адресою. Власником ТОВ “Сота Україна” вказано латвійське “Сота-Онлайн Холдінг”. Проте виявилося, що формальні власники нічого не знають про українське підприємство і не мають відношення до металургійного бізнесу.
Адреса фіктивної реєстрації ТОВ “Сота Україна”
Таким чином ТОВ “Сота Україна” використовує фіктивну адресу реєстрації і власників і встановити її місцезнаходження чи вигодоотримувачів неможливо, що свідчить про фіктивну підприємницьку діяльність, метою якої може бути прикриття незаконних схем привласнення коштів Укрзалізниці.
ТОВ “Альфа Метал Компані” зареєстровано на Київщині у Вишневому, на одній з оптових баз. ЇЇ власником і директором вказаний Андрій Коновалов, мешканець окупованого міста Луганськ. Він же є директором і власником ТОВ “Метмаш” та ТОВ “Гончар”, зареєстрованих також в Луганську.
Згідно тендерних документів на ТОВ “Альфа Метал Компані” працює 5 працівників (директор, начальник майданчику, менеджер, стропальник і водій), чого нібито достатньо для виконання постачання продукції на десятки мільйонів гривень.
Цікаво, що на сайті “Альфа Метал Компані” вказані ціни на металопродукцію, що є значно нижчими ніж вартість постачання для залізниці. Так, той же кутник 100/100/10мм оптом пропонується по 22 250грн/т з ПДВ, що на 10% дешевше від ціни для УЗ. Прокат товстолистовий компанія пропонує на 20% дешевше ніж ціни для залізниці.
В Youtube також є відео з директором і власником “Альфа Метал Клмпані”, в якому він розповідає про проходження курсу ділових переговорів. Певно курси дійсно були успішними адже за минулий рік фірма отримала контракти з залізницею на 170 мільйонів гривен.
8 коментарів