Історія про постачання уявних послуг за неуявні державні кошти залізниці і мільйонні ремонти силами кількох працівників від улюбленця регіональних філій ТОВ «ТВК «Квік-2006».
Залізничні схеми з «освоєння» публічних коштів на жаль продовжують дивувати своєю прямотою і невигадливістю. Так в 2016 році СБУ викрила схему виплати Південною залізницею коштів фірмам за ремонтні роботи, які фактично не виконувалися. Замість підрядників, з якими залізниця заключала багатомільйонні контракти, філія здебільшого виконувала роботи силами власних працівників з наявних у неї запчастин. А от кошти перераховувала компаніям в повному обсязі. Та й на тому оборудка не закінчувалася, бо платити податки з вкрадених коштів також не хотілося – як результат контрагенти Південної залізниці ухилися від сплати податків на 49,3 мільйонів гривень використовуючи фіктивні конвертаційні центри.
Одним з фігурантів тієї справи є ТОВ «Торгово-виробнича компанія «Квік-2006».
Фірма зареєстрована в місті Запоріжжя по вулиці Базовій, 9А. Тут розташоване складське приміщення, в якому, ймовірно, може розташовуватись невелике виробництво. Щоправда за цією ж адресою приписано ще 12 різних підприємств. Отже зрозуміти, яка частка вказаних площ належить «партнеру» залізниці непросто.
В одному з тендерів на 3,7 мільйонів гривень ТОВ «ТВК «Квік-2006» перемогло з пропозицією на 1,3 мільйони дорожче ніж у конкурентів. Вирішальну роль в закупівлі зіграла наявність договору на інспекторський контроль підрозділу Укрзалізниці – НДКТІ. Так як тільки «Квік-2006» мав такий договір, то і перемога дісталася саме «запорожцю». Навіть не зважаючи на те, що вартість договору інспекційного контролю від НДКТІ складала всього 2,7 тисячі гривень. Тобто в 500 разів менше, ніж різниця між пропозиціями.
В цьому тендері ТОВ «ТВК «Квік-2006» надало довідку про наявність досвіду проведення ремонтних робіт вузлів рухомого складу для залізниці за 10-ма контрактами. Об’єктами ремонту нібито ставали компресори, гідромеханічні редуктори, турбокомпресори, контактори, розрядники та ін. Словом фірма демонструє наявність широкого досвіду в ремонті як тепловозних так і електровозних запчастин.
Щоправда тут же вона надає довідку про персонал, згідно якої працівниками підприємства є всього 11 чоловік. З них 7 – працівники керівної ланки та інженери. А от власне сам ремонт мають виконувати аж 4 робітники – слюсар-складальник і 3 токарі.
Як такими силами фірма могла виконувати контракти на 3,7 мільйонів гривень підказує ухвала суду в матеріалах справи СБУ: «встановлено, що державні кошти перераховані регіональною філією «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» на рахунки зазначених вище підприємств надавалися та постачалися за значно завищеними цінами та у більшій частині виконувались безпосередньо працівниками регіональної філії «Південна залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» з використанням обладнання і раніше придбаних розхідних матеріалів державного підприємства».
Ключове словосполучення «у більшій частині», яке може означати, що насправді ТОВ «ТВК «Квік-2006» не виконував жодних робіт. А от який там інспекційний контроль здійснювало НДКТІ, без якого залізниця не може заключити договір, ми можемо лише здогадуватись.
Та на цьому «Квік-2006» не став зупинятися і невдовзі фірма стала не просто ремонтником, а ще й виробником.
Так в тендері на закупівлю запчастин до електровозів ВЛ ТОВ «ТВК «Квік-2006» вказало, що поставить залізниці товари власного виробництва на майже 2 мільйони гривень. Зокрема фірма нібито освоїла виробництво електрообладнання електровозів та шестерень тягових електродвигунів.
Освоїти таке виробництво силами токарів-фрезерувальників можуть тільки українські «виробники».
Найцікавіше, що єдиний конкурент в тендері ТОВ «Компанія «Аддішенел Ревенью Менеджмент” також зазначила, що поставить товари, виробництва ТОВ «ТВК «Квік-2006». Але чомусь запропонувала трохи дорожчу ціну і власне поводилася як типовий підставний конкурент.
До того ж те, що «Аддішенел Ревенью Менеджмент» є дилером свого конкурента в тендері свідчить про наявність узгоджених дій учасників.
В червні 2017-го ТОВ «ТВК «Квік-2006» з ТОВ «Аддішенел Ревенью Менеджмент» розігрують тендер на ремонт 18 турбокомпресорів 4ТК та 150 секцій охолодження тепловоза М62 сумою 2,5 мільйонів гривень для Львівської залізниці.
Не складно здогадатись, що переміг знову «Квік-2006». На цей момент фірма подає довідку, згідно якої штат компанії скоротився до 9 працівників.
А от «Аддішенел Ревенью Менеджмент» вказало всього 8 працівників, серед яких з робітників 2 слюсарі, токар і один зварювальник. При чому фірма також надала довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів, де вказала, що проводила ремонти обладнання Південно-західної та Львівської залізниць.
За таким же сценарієм розігрується іще ряд тендерів Південно-західної залізниці на ремонт різного обладнання локомотивів. Загальний рівень контрактів ТОВ «ТВК «Квік-2006» з регіональними філіями за 2016-2017рр. склав уже близько 45 мільйонів гривень. І це, повторимось, силами кількох фрезерувальників і слюсарів, які, мабуть, за цей час і у відпустку сходити не змогли. Адже кожен робітник фірми заробив для компанії близько 10 мільйонів гривень (якщо не рахувати керівництво)!
І якщо для постачання наприклад туалетів залізниця вимагає купу довідок і 3-річні випробування. То тут ніяких тобі ТУ, ТЗ й інших технічних термінів. Достатньо кілька працівників і складське приміщення. Одне на 13 фірм. При тому, що обладнання, яке нібито ремонтує і поставляє підприємство із Запоріжжя напряму пов’язано з безпекою руху і можливістю аварій. Отакий от парадокс.
Чи насправді ремонти за контрактами залізниці виконуються переможцями тендерів і наскільки якісні такі послуги залишається лише здогадуватись та, скоріш за все, найближчим часом ми можемо очікувати на нові обшуки і нові справи про «якісний» ремонт з обмеженою відповідальністю.
Читайте також: ПОСАДОВЦЯ, ЯКИЙ ОРГАНІЗУВАВ РОЗТРАТУ 100 МІЛЬЙОНІВ УКРЗАЛІЗНИЦІ, ВІДПУСТИЛИ ПІД ЗАСТАВУ У 128 ТИСЯЧ ГРИВЕНЬ
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.