Уряд Грузії і Тбіліський електровозобудівний завод проявляють зацікавленість в налагодженні виробництва локомотивів на потужностях одного з українських підприємств – повідомляє Центр транспортних стратегій з посиланням на заступника міністра інфраструктури України Віктора Довганя.
За словами посадовця, грузинське підприємство могло б організувати випуск продукції, здійснивши інвестиції в співвідношенні 50/50 з “Укрзалізницею”
“Це Тбіліський електровозобудівний завод. Вони випускають модернізовані електровози ВЛ. Раніше від міністерства економіки Грузії звучала офіційна пропозиція – локомотиви в обмін на зерно. Але ми їм пояснили, що держава Україна не продає зерно – цим займаються трейдери. Наша позиція така – ми не хочемо закуповувати тягу за кордоном, а хочемо, щоб прийшли один-два-три інвестори, які локалізують виробництво в Україні. Грузинська сторона нас почула. Інвестування може бути здійснено, наприклад, в співвідношенні 50/50 – зараз це вже можливо, коли завершена корпоратизація ПАТ УЗ. Грузинська сторона вносить гроші і надає свої технології. В перший рік вони можуть почати роботу з локалізацією виробництва на рівні 15-20%, далі – 30%, 40% і дійти до 50%. Вони завантажать таким чином свої потужності в Грузії і одночасно вийдуть на наш ринок. Їх ця пропозиція дуже зацікавила” – повідосляє Віктор Довгань.
За інформацією заступника міністра, представники грузинської сторони найближчим часом сформують проектну команду і приїдуть в Україну, де обговорять це питання безпосередньо з “Укрзалізницею”. Одним з варіантів розміщення грузинського виробництва може бути Дніпропетровський тепловозоремонтний завод.
Тбіліський електровозобудівний завод (АТ “Електровозобудівник”) – основний виробник електровозів постійного струму на пострадянському просторі. На підприємстві вироблено понад 4,5 тисячі магістральних електровозів постійного струму, таких, як ВЛ8, ВЛ40, ВЛ10, ВЛ10У, ВЛ11, ВЛ11М, ВЛ15.
В 2008 році АТ “Електровозобудівник” за ініціативою Укрзалізниці почав виробництво сучасних електровозів ВЛ11М6, які були виготовлені в кількості 6 екземплярів та передані на Придніпровську залізницю.
Раніше повідомлялося, що китайський виробник рухомого залізничного складу CRRC Corp. виступив з пропозицією по модернізації українських локомотивів. Також китайці запропонували надати УЗ електровоз для тестової демонстрації.
Пізніше В. Довгань уточнив, що УЗ розробляє інвестиційний план з General Electric по тепловозам. Тому з Китаєм йшлося саме про модернізацію електровозів. При цьому китайська сторона пропонувала варіант кредитивування в китайському банку на придбання локомотивів їх виробництва. Тоді ж як українська сторона наполягає на створенні спільного виробництва з локалізацією від 10 до 60% виробництва в Україні на заводах Укрзалізниці.
При цьому за даними ЦТС помітних зрушень в реалізації жодного з цих проектів поки не відбулося.
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.