Укрзалізниця повторного оголосила тендер на проведення технічного обслуговування двох швидкісних електропоїздів Skoda Ej675, очікуваною вартістю 60 мільйонів гривень.
Перший тендер не відбувся через те, що на торги подала пропозицію тільки одна компанія, яка зареєструвалася як Представництво “ХЮНДАЙ КОРПОРЕЙШН КО., ЛТД.”. Щоправда в тендерній документації фірма підписалася вже як «Хюндай Ротем».
Ця фірма запропонувала 59,2 мільйони гривень за виконання послуг техобслуговування і ремонтування двох електропоїздів в період з моменту укладання договору до 31 грудня 2017 року.
Тепер же період надання послуг скорочується, адже за новим тендером аукціон має відбутись тільки 29 червня, але вартість послуг залишається на тому ж рівні – 60 мільйонів гривень.
Окрім цього викликають запитання кваліфікованість кадрів «Хюндай Ротем», яка в своїй пропозиції вказала наявний кваліфікований персонал у кількості 5 українських працівників, більшість без повної вищої освіти.
Детально читайте: РОЗВІДКА БОЄМ: 84 МІЛЬЙОНИ ЗА РЕМОНТ ДВОХ ЕЛЕКТРОПОЇЗДІВ ЕКР І ФАЛЬСТАРТ “ШКОДІВСЬКОГО” ТЕНДЕРУ
В проекті договору також зазначається, що всі роботи будуть виконуватись на території підприємств Укрзалізниці із використанням відповідного обладнання вагонних депо.
«7. Місце та умови надання послуг
7.1 Всі Послуги за цим Договором надаються на території України, на технічній пасажирській станції Дарниця (м.Київ), на території Південно-Західної, Придніпровської, Південної, Одеської, Львівської, Донецької залізниць. Надання Послуг за межами України має бути попередньо погоджено з Замовником.
7.2 На технічній пасажирській станції Дарниця (м.Київ) виконуються всі види сервісного Технічного обслуговування електропоїздів, а також виконується надання непланових послуг за даним Договором…
7.5 Виконавець має право без додаткової плати використовувати наявний транспорт Замовника (переважно спільно з аварійним персоналом Замовника), який може доставити Аварійно-ремонтну бригаду з Депо до місця знаходження Електропоїзда…».
Таким чином ймовірний виконавець послуг безкоштовно отримує готову ремонтну базу і всі виробничі можливості, натомість має лише забезпечити виробництво працівниками і запчастинами з розрахунку на 12 вагонів двох електропоїздів, за що отримує 60 мільйонів гривень за пів року.
Тож виникає питання чому Укрзалізниця за наявності ремонтної бази відмовляється самостійно забезпечувати виробництво професійними кадрами і запасними частинами. Нагадаємо, що експлуатаційний парк електропоїздів УЗ складає близько 1100 одиниць. При цьому середній показник річних витрат на утрамання тягового рухомого складу становить близько 600 тисяч гривень на рік, а не 60 мільйонів, як у випадку 6-вагонних поїздів Skoda.
Враховуючи специфіку замовлення на повторному тендері залізниці ми навряд чи побачимо конкуренцію. Адже об’єктивно єдиним виробництвом в Україні, яка займається обслуговуванням і ремонтом рухомого складу залізниць і при цьому має доступ до повної технічної документації електропоїздів Skoda Ej675 є сама Укрзалізниця.
Варто зазначити, що у випадку повторної відміни тендеру через відсутність пропозицій Укрзалізниця отримає право укласти договір за переговорною процедурою з єдиним учасником – тому ймовірно компанія «Хюндай Ротем» все таки отримає «шкодівський» контракт.
2 коментарі