Войцеха Балчуна і його оточення звинувачують в привласненні за пів року 12 мільйонів гривень Укрзалізниці.
Як повідомляє Інформатор за більш ніж шість місяців роботи до укладення контрактів п’ять представників польського менеджменту отримали понад 3 мільйони гривень компенсації.
Крім того, три члени правління отримали іменну платіжну карту з денним лімітом на 20 тисяч гривень.
У кінці вересня 2016 року в “Укрзалізниці” видали наказ №597 про виготовлення корпоративних карт для трьох осіб. Їх власниками стали Войцех Балчун і члени правління – Марек Залісне та Ремігіуш Пашкевич. Щоденний ліміт карток становить 20 000 гривень.
Чиновники могли використовувати кошти, які надходять на корпоративні Master Card Gold, на бронювання готелів, придбання квитків на культурні заходи, послуги перекладачів і харчування.
Примітно, що угоди на відкриття карт чиновники підписали на тиждень раніше від виходу самого наказу.
20 тисяч гривень на кожного з п’ятьох членів правління, виділені за три місяці роботи, складають 9 мільйонів гривень.
Крім того, 12 вересня 2016 року п’ять членів правління ПАТ “Укрзалізниця” прийняли рішення шляхом заочного опитування-голосування про виплату собі компенсацій за фактично відпрацьований час до підписання контрактів з компанією.
Серед опитаних від фінансової компенсації відмовився тільки українець Сергій Михальчук. Решта – Ремігіуш Пашкевич, Желько Марчек, Іренеуш Василевський, Олександр Бужор і Марек Залісне – отримали кожен понад 600 тисяч гривень компенсації. Загальна вартість компенсацій членам правління, протокол угод яких підписав Войцех Балчун, склала 3112500 гривень.
Також було виявлено документи про виплату 150 тисяч гривень за 2 години роботи зовнішньому експерту Анджею Копецю. Скани відповідних документів оприлюднив на своїй сторінці у Facebook народний депутат від “Радикальної партії” Дмитро Лінько. ЗМІ наполягають на достовірності оприлюднених нардепом доказів.
Протокол ціни підписали без процедури фінансового узгодження, застосовуваного для узгодження всіх виплат в структурі “Укрзалізниці”.
Експерт написав звіт від руки, проте пізніше доповнив англомовною презентацією, яка дублює роботу Войцеха Балчуна “Українська залізниця, європейський чемпіон”.
Звинувачення в корупції та намір нардепів-радикалів звернутися до НАБУ на свої сторінці в Фейсбуці прокоментував Голова правління УЗ Войцех Балчун:
“Я не боюсь НАБУ. Як і Генеральної прокуратури, СБУ чи САП… Це компенсація членам правління за час з початку роботи до моменту підписання контрактів. Це рішення стосується повного складу правління, без винятків. На це рішення маємо згоду Наглядової ради і ніколи не робили з цього великого секрету. Це нормальна європейська практика. А що почнеться, коли почнуть оприлюднювати індивідуальні контракти наших начальників?
Ці суми справді значні, як на українські реалії. Але так має бути, коли ти не приходиш в УЗ, щоб красти. Ви, може, звикли, коли топ-менеджери одержують копійки і крадуть мільярдами. При мені такого не буде.
Ми запровадили іншу відкриту практику. Ми використовуємо банківські картки, щоб покривати корпоративні витрати легально. А не витягати за кордоном з кишені пачки готівки, як це завжди практикувалось у компанії і про що знає кожен, у кого не коротка пам’ять в Укрзалізниці. Ми не будемо використовувати крадені гроші для представницьких витрат УЗ. Корпоративна картка, звітність, прозорість – це західні стандарти. Якщо Укрзалізниця хоче жити в лицемірстві, це її вибір, а не наш.
По пану Копцю. Він підготував незалежний висновок щодо наших євробондів і статусу технічного дефолту. Він експерт найвищого рівня і мав прибути до Києва, щоб перевірити все до найдрібніших деталей. Нормальна робота, нормальна винагорода – у аномальному оточенні. До речі, його висновки вказали на справді реальні схеми і величезні гроші в них. І теза про його двохгодинну консультацію – це велике перебільшення, а точніше, применшення:) До слова, через формальні процедури пан Копець своєї винагороди досі не отримав.
Тому сьогоднішня істерія навколо менеджменту Укрзалізниці більш, ніж зрозуміла. Варто було тільки засунути палицю у осине гніздо розподілу вагонів, як отримали кібератаку, спробу організації паливного колапсу і провокацій у стилі Гляйвиця. Тема тарифів мобілізувала проти нас фінанcово-політичне лобі. У понеділок почнемо відбір на посади директорів наших регіональних залізниць. Чого чекати ще?…”
Написати відповідь
Щоб відправити коментар вам необхідно авторизуватись.