Нещодавно Львівський локомотиворемонтний завод ПАТ «Укрзалізниці» закупив бандажі діаметром 890мм у ТОВ «Донецькспецсталь» по 12,5 тисяч гривень. Відповідний звіт заводу опубліковано на сайті ProZorro.
Щоправда повідомлення на сайті дещо не відповідає інформації в договорі стосовно ціни товару. Так на ProZorro вартість закупівлі зазначена 1,4 мільйони гривень за 100 бандажів. А от в прикріпленому договорі зазначена сума 1,248 мільйона гривен.
Перед цим той же Львівський локомотиворемонтний завод купував у польської компанії «Хута Банкова» локомотивні бандажі діаметром 1010мм за ціною 12265,50 гривень та діаметром 1060мм по 12813,84 гривні. При цьому локомотивний бандаж має на 15мм більшу товщину.
Попри майже однакову ціну бандажі діаметром 890мм мають меншу на 50 кілограм вагу (30% маси товару). Все це свідчить про невідповідність ціни продукції ТОВ «Донецькспесталь».
Сама компанія «Донецькспесталь» хоч офіційно розміщена в місті Дніпро раніше базувалася в Донецьку і має єдиного засновника Олексія Морщагіна, який зареєстрований в місті Донецьк. Олексія Морщагіна називають пов’язаним з нардепом від Партії Регіонів Володимиром Ландиком.
Процедура закупівлі бандажів проводилась без тендеру, за переговорною процедурою, попри необхідність для держкомпаній проводити тендери при закупівлі товарів понад 1 мільйон і послуг понад 5 мільйонів гривень.
Окрім цього між Львівським локомотиворемонтним заводом та ТОВ «Донецькспесталь» наявний цілий перелік судових справ стосовно позовів останнього про стягнення зі залізничного заводу заборгованості за поставлений товар та відповідної пені.
ТОВ «Донецькспецсталь» позивався до ПАТ «ЛЛРЗ» щонайменше 4 рази тільки цього року, а окрім самого боргу за нібито поставлений товар завод також сплатив близько 100 тисяч пені та інших зборів. Тож укладання договору в обхід тендеру з компанією, яка намагається стягнути додаткову пеню може свідчити про наявність злочинної схеми між керівництвом державного ПАТ «ЛЛРЗ» та ТОВ «Донецькспесталь».
Загалом «Донецкспецсталь» має державних замовлень тільки цього року на понад 60 мільйонів гривень. До цього, а ні бандажами колісних пар, а ні запчастинами рухомого складу ТОВ «Донецкспецсталь» не торгувало. Воно також не є виробником жодної продукції адже у видах економічної діяльності, якими може займатись компанія зазначено тільки торгівельна діяльність.
Окрім цієї закупівлі ТОВ «Донецькспецсталь» постачало залізниці локомотивні бандажі діаметром 1060мм по 17 тисяч гривень за штуку, заготовки зубчастих колес по 23 тисячі гривень та профілі для бандажних кілець.
Ще в березні цього року ТОВ «Інтерпайп» поставляло залізниці аналогічні заготовки зубчастих колес на 10 тисяч дешевше – по 13 тисяч гривень.
2 коментарі